София 24 °C София 24°C - ясно небе Велико Търново 23 °C Велико Търново 23°C - ясно небе Пловдив 24 °C Пловдив 24°C - ясно небе Варна 22 °C Варна 22°C - предимно ясно Бургас 21 °C Бургас 21°C - предимно ясно

Ева Майдел участва в дебат за модернизацията на образованието в ЕС

Държавите от ЕС трябва да подкрепят създаването на Европейско образователно пространство

6 годиниОбразование 1 Боряна Райчева

„За да модернизираме образованието в Европа, има нужда от междусекторни платформи във всяка държава по подобие на Образование България 2030. Уникалната мрежата от над 40 организации и експерти обединява граждански, бизнес и публичен сектор. Всички работим активно за постигането на конкретни измерими цели чрез мониторинг на напредъка по индикатори, информиране на обществеността за предизвикателства и възможни решения и превръщането им в образователни политики чрез застъпничество. Подобни обединения са жизненоважни за модернизиране на образованието на национално ниво чрез конструктивен диалог между всички заинтересованите страни.“ Това заяви българският евродепутат от ГЕРБ/ЕНП Ева Майдел в понеделник, 11 юни 2018 г. по време на дебат в Европейския парламент относно доклада за модернизирането на образованието в ЕС.

„Образователните реформи, които трябва да отговорят не само на настоящето, но и на бъдещето, изискват политическа воля и силна обществена подкрепа – от съвместното им изготвяне до ефективното им прилагане с участието на всички заинтересовани страни. Изграждането на подобни национални междусекторни алианси в подкрепа на образованието може да е катализатор за бърза и решителна промяна на образователните системи в Европа.“ Това допълни Ева Майдел, която е съинициатор на сдружението Образование България 2030.

Докладът на Европарламента беше гласуван във вторник, 12 юни 2018 г. Той призовава държавите членки да подкрепят създаването на Европейско образователно пространство. Освен това се насърчават иновационни методи на учене, преподаване и оценка, и въвеждането на подходяща образователна инфраструктура, която да позволява работа в група и стимулира творческото мислене и решаването на проблеми. Докладът се обявява за образование, насочено към развитието на логическото мислене, разсъдителността и научното любопитство на учениците.