София 3 °C София 3°C - ясно небе Велико Търново -2 °C Велико Търново -2°C - ясно небе Пловдив -1 °C Пловдив -1°C - мараня Варна 2 °C Варна 2°C - ясно небе Бургас 3 °C Бургас 3°C - предимно облачно

Нанков критикува работата на АПИ и Дончо Атанасов

Той призна за проблем с контрола на подопечните му структури

5 годиниОбщество 12 Боряна Райчева

„Решението за оствката ми е лично мое и е правилно, а мотиви в случая е безмислено да се изтъкват. Ние имаме 17 загинали и 21 тежко ранени, както и един съсипан човек – шофьора. Моето решение за оставка категорично бе правилно като политик“, това каза пред бТВ подалият оставка регионален министър Николай Нанков и подчерта, че натиск за оставки от страна на премиера не е имало.

„Координацията, комуникацията и контрола на подопечни мои структури, като АПИ, е трябвало да бъде по-добра. Бъдещият министър ще получи ценни съвети от мен по темата за Агенция „Пътна инфраструктура“, коментира Нанков.

По думите му, има какво да се подобри в организационен план в работата на институциите, но изрази убеденост, че правителството изпълнява по изключително категоричен начин управленската си програма и приоритетите си.

Запитан дали е вярно твърдението на Валери Симеонов, че министрите в кабинета са под постоянен страх от уволнение и унижение, Николай Нанков категорично отрече и подчерта, че Симеонов не е прав, че Борисов действа еднолично. „Премиерът не  просто е длъжен, той трябва да избира с кого ще работи”, каза министърът в оставка.

Николай Нанков критикува и работата на АПИ и на председателят й Дончо Атанасов. „Имало е пропуски, трябват по-кардинални действия в комуникацията“, коментира той.

Запитан дали е възможно АПИ да не е задала най-добрите параметри на пътя в Искърското дефиле, където стана трагичния инцидент с десетки жертви, Нанков не изключи тази възможност.

„По пътя край Своге е имало движение две години по-рано преди акт 16”, посочи той, а дефектите по пътя са били открити след изтичане на гаранционните срокове по ремонта.

Нанков добави, че за строителство на подобен тип обекти са вече увеличени гаранционните срокове. За магистрала например от пет, срокът става седем години.

Седмица преди инцидента разписах обнародване на наредба с над 20 нови нюанса за пътна безопасност. До скоро се проектираха пътища по съветски модел, а сега това ще става по германски. По думите му наредбата не е променяна от 30 години.

„Не мога да твърдя, че има корупция в строителството. Обществената поръчка е по реда на Европейската банка за възстановяване и развитие. Неустойки не са плащани, не са искани. Искат се, ако има причини за удължаване на строителството”, посочи той.