Гледай
на живо

Работи ли транспортната системата за 43 млн. в Пловдив?

Стажанта броди в Пловдив

Европейски транспортен проект за 43 млн. лева в Пловдив вече е окончателно платен, въпреки че системата не работи.

Пенка Деведжиева, общински съветник от Реформаторски блок, съобщи, че парите са платени на изпълнителите след приемателна комисия от ЕС. „Ако ще говорим за корупция не трябва да я затваряме само в границите на Република България, тя е по високите етажи в Европа“, коментира тя пред телевизия „Евроком“ .

Водещият на „ЕвроДикоф“ направи собствевно разследване в пловдивския общински съвет работи ли новата система в транспорта, за коята са инвестирани десетки милиони левове.

„В момента имаме реализирани 48 км. веломрежа в Пловдив по този проект. Имаме изградена система за управление на светофарните уредби в града. Сисетмата работи. Автоматите за билети също работят“, това каза пред „Евроком“ зам.-кметът по транспорта в Пловдив Златин Велев.

Информацията му обаче не беше вярна, тъй като преди това лично Сашо Диков се опита да си вземе билет от един такъв НЕРАБОТЕЩ автомат.

Иван Петков, Общински съветник от БСП също потвърди, че системата не работи, няма таксуване и апаратите не генерират електронни билети и карти за градския транспорт, въпреки, че от общината е извършено окончателно плащане по проекта.

„Транспортният проект в Пловдив е в три лота. Лот едно – велоалеите, за които вече може да кажем, че на места са протъркани, боята е изтрита. Лот две – е т.нар. умно управление на светофарната уредба – това нещо не работи. Лот три – т.нар. електронно таксуване – това нещо също показхаме, че не работи. Този проект е за 43 млн., само лот 3 е за 19 млн.  При една проверка, като се види, че лот 2 и лот 3 не работят правилно, трябва да се каже, че проектът не работи правилно и парите трябва да се върнат“, коментира Петков.

В същото време зам.-кметът Велев продължава да твърди,  че автоматите за билети работят. „Във всички 29 линии на градския транспорт трябва да има електронно таксуване и ЩЕ има“, заяви той.