Гледай
на живо

Радев иска България да стане регионален център на УНИЦЕФ

Президентът се срещна с представителя на УНИЦЕФ за България

Радев иска България да стане регионален център на УНИЦЕФ България има амбицията да се превърне в регионален център на УНИЦЕФ и да сподели своя опит за защита... thumbnail text

България има амбицията да се превърне в регионален център на УНИЦЕФ и да сподели своя опит за защита на правата на децата с държавите от  Централна и Източна Европа. Това заяви президентът Румен Радев на среща с представителя на УНИЦЕФ за страната ни Мария Хесус Конде по повод Световния ден на детето, обявен от ООН през 1954 г. По време на разговора беше подчертан постигнатият от страната ни напредък по отношение на процеса по деинституционализация на социалните услуги за деца, лишени от родителска грижа, осигуряването на приобщаващо образование, ранното детско развитие, детското правосъдие и други мерки за защита на правата на децата през изминалите десет години.

Мария Хесус Конде представи новата Програма за партньорство между УНИЦЕФ и Правителството на Република България и сподели, че през месец януари 2018 г. ще бъде одобрен план за действие за изпълнение на Програмата.

Обща бе оценката, че информационните технологии, общуването в интернет и социалните мрежи са част от съвременния процес на социализация на децата, но това изисква и адекватно законодателство и ефективно наказателно преследване на хората, които използват интернет за извършването на престъпления срещу деца и младежи. Дигитализацията е една от важните теми на предстоящото Българско председателство на Съвета на ЕС и тази тема ще бъде във фокуса на сътрудничеството на страната и УНИЦЕФ, подчерта държавният глава.

Президентската институция подкрепя действията на УНИЦЕФ за  изработването на комплексен подход за справяне с проявите на агресия в училище, в който да участват както родителите и учителите, така и самите ученици, посочи още Румен Радев. Мария Хесус Конде отбеляза, че социалните проблеми в едно общество неизбежно се отразяват върху поведението на децата, което налага общи усилия от страна на цялата образователна общност – институции, родители и ученици, както и неправителствените организации.