Гледай
на живо

Шестима от АПИ с обвинения заради инцидента в тунел „Ечемишка“

Жена загина при падането на осветително тяло върху колата й

Шестима от АПИ с обвинения заради инцидента в тунел „Ечемишка“  Окръжна прокуратура – София привлече като обвиняеми 6 длъжностни лица от Агенция „... thumbnail text

 Окръжна прокуратура – София привлече като обвиняеми 6 длъжностни лица от Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/ за това, че при условията на независимо съпричиняване са нарушили правилата за експлоатация на пътно съоръжение и по непредпазливост са причинили на смъртта на Е. Михайлова, при инцидента на 5 февруари 2017 г. в тунел „Ечемишка“. Това съобщиха от пресцентъра на АПИ.

Обвинения са повдигнати на Л. Лазаров, в качеството му на Председател на Управителния съвет на АПИ и служител по транспорта, И. Захариева - член на Управителния съвет на АПИ и служител по транспорта, Д. Атанасов - член на Управителния съвет и Председател на УС на АПИ и служител по транспорта, Г. Златев – директор на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ и служител по транспорта; Н. Сачанска – началник отдел „Основен ремонт и поддържане“ в дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ и служител по транспорта и Г. Фучеджиев – старши експерт в отдел „Основен ремонт“ на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ и служител по транспорта.

Припомняме, че жена загина на място, след като осветително тяло и мазилка паднаха върху автомобила й в тунела „Ечемишка“ на АМ „Хемус“. Жертвата е била пътничка в колата.

Според разследването падащата гредата е пробила дясната част на панорамното стъкло, проникнала е в автомобила и се е забила в тялото на Е. Михайлова. Водачът на МПС не е имал каквато и да е възможност да избегне произшествието.

В хода на разследването на Окръжна прокуратура – София е установено, че стоманената конструкция за окачване на осветителните тела е монтирана през 1984 г. и е пусната в експлоатация в началото на 1985 г. В периода от пускането в експлоатация, до инцидента на 5 февруари 2017 година са били извършвани редица огледи и експертите са давали препоръки за подновяване на антикорозионната защита, но това нито веднъж не е било изпълнено. Техническата експертиза е посочила, че от 1996 г. стоманената конструкция на съоръжението е повредена и следва да се поднови, тъй като е подложена на активна корозия в изключително неблагоприятна среда.  След 2010 г. е изготвено заключение, че стоманената конструкция на съоръжението е станала потенциално опасна за експлоатация, а през 2015 г. конструкцията се е намирала в аварийно състояние.

Според заключението на вещите лица основната причина за станалата авария на надлъжните стоманени греди, носещи осветителните тела, е липсата на нормална експлоатационна поддръжка на конструкцията и оставянето й без антикорозионна защита повече от 20 години.

С решение от 20.01.2016 г. Управителният съвет на АПИ е приел доклада за извършения одит на функционалното и енергетично обследване на осветителните системи на тунелите. От АПИ не са предприети каквито и да е действия за ремонт на осветителната система на тунела, посочват от прокуратурата. 

По делото са събрани множество доказателства, включително заключение на експертиза относно състоянието и корозията на метала на носещата конструкция  на осветителната уредба на тунела, изготвено от Института по металознание – БАН.