София 24 °C София 24°C - ясно небе Велико Търново 23 °C Велико Търново 23°C - ясно небе Пловдив 24 °C Пловдив 24°C - ясно небе Варна 22 °C Варна 22°C - предимно ясно Бургас 21 °C Бургас 21°C - предимно ясно

Вълчев: МОН финансира обучението на различни скорости

Средната заплата на учителите трябва да бъде по-висока от средната за страната

7 годиниОбразование 1 Боряна Райчева

МОН финансира обучението на различни скорости заяви просветният министър Красимир Вълчев за NOVA TV.
„Ако бъде намалена два пъти средната пълняемост на учениците в класната стая, ще са нужни средства за два пъти повече учители. Аз мисля, че едва ли можем да си го позволим. Максималните нормативи за брой ученици са относително разумни“ коментира Вълчев.

Вълчев коментира, че учебната програма е най-трудната и най-консервативната част от образователната система.
"Дискусиите са много не само в България, във всички страни. Това около, което има относителен консенсус е, че образователната система трябва да позволява учене на различни скорости. Има ученици, за които те не са трудни, но има ученици, които натрупват дефицити, важно е за тях да се окаже подкрепа“, коментира просветният министър. Той заяви, че са регламентирали допълнително обучение за преодоляване на образователни трудности.

По думите му различните деца имат различна необходимост от подкрепа в различните възрасти. Така например децата в предучилищна възраст, за които българския не е майчин език имат необходимост от подкрепа в обучението по български език. Относно проблемите с учебниците за втори и шести клас Вълчев потвърди, че се очаква между 10 и 20 септември, те да бъдат доставени в училище.

Просветният министър заяви, че средната заплата на учителите трябва да бъде по-висока от средната за страната. Поне такава е политиката, която си поставяме, коментира още Вълчев. Очаква се 15% увеличение тази година да е за всички учители, но догодина ще се предвидят повече средства за училища и детски градини, които са отдалечени, защото там е по-трудно да се привлекат учители да преподават.