София 3 °C София 3°C - ясно небе Велико Търново -2 °C Велико Търново -2°C - ясно небе Пловдив -1 °C Пловдив -1°C - мараня Варна 2 °C Варна 2°C - ясно небе Бургас 3 °C Бургас 3°C - предимно облачно

Столичната община закрива 1 трамвайна и 5 автобусни линии

Промяната е в сила от 1 март

7 годиниОбщество 46 Боряна Райчева

Столичната община ще закрие 5 автобусни и една трамвайна линия от градския транспорт. Едновременно с това се разкрива нова автобусна линия, която да се движи двупосочно от площада на авиацията до булевард "Г. М. Димитров".

Ще бъдат възстановени и автобусните линии 66, 103 и 88. Постоянна промяна в маршрутите ще бъде направена и на още 35 автобусни и 3 трамвайни линии от градския транспорт, като някои от тях ще бъде слети за постоянно.

Столичният общински съвет прие решението за промяната на 23 февруари, като то трябваше да влезе в сила на 1 март. Част от промените в маршрутите бяха въведени експериментално през 2016 г. с цел облекчаването на трафика.

Закрити

За постоянно се закриват автобусните линии №41, №53, №114, №110, №58 и трамвайната №19. Възстановяват се линиите на автобуси №103, №294, №66. Пет линии пък ще бъдат обединени - №213 с 214; №26 с 87; №1 с 2; №68 с 69; №84 с 284.

Автобусна линия №41 с маршрут от кв. "Обеля" до кв. "Волуяк"; №53 с маршрут от площад "Сточна гара" до кв. "Филиповци"; №114 с маршрут от метростанция "Цариградско шосе" – жк "Дружба 2"; трамвайна линия №19 с маршрут от гара София-север до кв. "Княжево"; №110 с маршрут от кв. "Абдовица" през жк "Дружба" до кв. "Димитър Миленков".

Променени маршрути

Автобусна линия №150, както следва: от село Волуяк по маршрута на автобусна линия №41 до кръстовище бул. "Ломско шосе" – ул. 107, ул. 107, ул. "Илия Георгов", ул. 115, 1л. 8 (връщане по ул. 9), ул. "Акад. Дмитрий Лихачов", метростанция "Обеля" и по маршрута си до жк "Обеля 1" двупосочно.

Автобусна линия №309, както следва: удължаване на маршрута както следва: от крайната спирка на площад "Сточна гара" наляво по бул. "Константин Стоилов", надясно по ул. ""Каменоделска", наляво по ул. "Грънчарска" (връщане по ул. "Заводска" и ул. "Индустриална"), ул. "История славянобългарска", обратен завой при пътен възел "Надежда" на бул. "Илиянци" и по маршрута двупосочно; променен маршрут в посока площад "Сточна гара": от крайната станция в жк "Люлин" 1, 2 по бул. "Добринова скала", бул. "Сливница" и по маршрута двупосочно.

Автобусна линия №82, както следва (в посока Централна жп гара): от бул. "Добринова скала" по ул. "Проф. Александър Станишев", бул. "Панчо Владигеров" и по бул. "Сливница" по маршрута двупосочно.

Автобусна линия №111: в посока жк "Люлин" 1, 2: от жк "Младост 1" по бул. "Андрей Сахаров", надясно по бул. "Александър Малинов", след ул. "Проф. Александър Теодоров–Балан" продължава по старото трасе на булеварда, наляво по продължението на ул. "Александър Паскалев", надясно по новото трасе на бул. "Александър Малинов", през тунела към източната пътна връзка на Околовръстен път през спирка "Кино Арена II", надясно по северната пътна връзка но Околовръстен път, по Околовръстен път до пътен възел "Филиповци", продължава по Околовръстен път до кръговото кръстовище с бул. "Царица Йоанна", надясно по бул. "Царица Йоанна", бул. "Добринова скала" и по бул. "Захари Стоянов" по маршрута до жк "Люлин" 1, 2; в посока жк "Младост 1": от жк "Люлин" 1, 2 по маршрута до кръстовище бул. "Александър Малинов" – ул. "Александър Паскалев", наляво по ул. "Александър Паскалев" (нов участък), надясно по старото трасе на бул. "Александър Малинов" до кръстовището с улицата минаваща между "Магазин ХИТ" и PRINCESS OUTLET CENTER 1срещу ул. "Акад. Румен Цанев"), надясно по същата, наляво по новото трасе на бул. "Александър Малинов" и по маршрута си.

Автобусна линия №67: от бул. "Симеоновско шосе" надясно по бул. "Д-р Г. М. Димитров", метростанция "Г. М. Димитров", бул. "Драган Цанков" и по бул. "П. К. Яворов" до Семинарията двупосочно.

Автобусна линия №4 от Кокалянско ханче по действащия маршрут до спирка «Посолствата» за автобусни линии №111, 113, 306 и 314 и тролейбусна линия №5 на бул. «Андрей Сахаров», по бул. «Андрей Сахаров» през пазара "Младост 1" до бул. «Александър Малинов», надясно по бул. «Александър Малинов», надясно по бул. «Андрей Ляпчев», наляво по бул. «Андрей Сахаров» под естакадата към жк "Младост 2" и от спирка "Бл. 245", жк "Младост 2" по маршрута до Кокалянско ханче двупосочно.

Трамвайна линия №4, както следва (в посока бул. "Никола Петков"): от кв. "Орландовци" по маршрута си до кръстовище бул. "Княгиня Мария Луиза" - ул. "Козлодуй", наляво по бул. "Княгиня Мария Луиза", направо по бул. "Витоша" до ул. "Алабин", надясно по ул. "Алабин" и направо по бул. "Македония" по маршрута двупосочно.

Автобусна линия №76, както следва: в посока жк "Гоце Делчев": от жк "Младост 4", по ул. "Проф. Александър Танев", наляво по ул. "Божан Ангелов", наляво по ул. "д-р Атанас Москов", надясно по ул. "Самара", надясно по бул. "Александър Малинов" до кръстовището бул. "Александър Малинов"/ул. "Александър Паскалев", наляво по ул. "Александър Паскалев" (нов участък), надясно по старото трасе на бул. "Александър Малинов" до кръстовището с улицата минаваща между "Магазин ХИТ" и PRINCESS OUTLET CENTER (срещу ул. "Акад. Румен Цанев"), надясно по същата, наляво по новото трасе на бул. "Александър Малинов" и по маршрута до жк "Гоце Делчев"; в посока жк "Младост 4" от кръстовище бул. "д-р Атанас Москов"/бул. "Александър Малинов" по старото трасе на бул. "Александър Малинов", след спирка "Бл. 202", жк "Младост 2" наляво по продължението на ул. "Ал. Паскалев", надясно по новоизграденото централно пътно платно на бул. "Александър Малинов" и по маршрута.

Автобусна линия №20 само в посока център, както следва: от ул. "Рояк" автобусите продължават напред по ул. "Малашевска" , надясно по ул. "Каменоделска" и направо по ул. "Кестен" до автостанция "Орландовци".

Автобусна линия №27 както следва: от с. Кътина по маршрута си до кръстовище бул. "Рожен", ул. "Джерман", направо по бул. "Рожен", ул. "Илиянско шосе", бул. "Рожен" и наляво по ул. "Бяла бука" до гара София север двупосочно; От 08.03.2017 г. експериментално до 07.09.2017 г. маршрутът на линията е удължен до метростанция "Княгиня Мария Луиза".

Автобусна линия №8, както следва: от с. Герман по маршрута до гара Искър, с. Бусманци, с. Казичене с преминаване през кв. "Видните" двупосочно и по маршрута до с. Кривина двупосочно.

Автобусна линия №10, както следва: от кв. "Димитър Миленков" по маршрута до гара "Искър", ул. "Искърско шосе", бул. "Христофор Колумб", ул. "Поручик Неделчо Бончев", ул. 5010, кв. "Абдовица" и по ул. "Просвета" до кв. "Бусманци" двупосочно. Само в посока кв. "Димитър Миленков" автобусите минават през метростанция "Софийска Света гора", както следва: от ул. "Поручик Неделчо Бончев" надясно по ул. "Подпоручик Йордан Тодоров", обратен завой на метростанцията, ул. "Подпоручик Йордан Тодоров" и надясно по ул. "Неделчо Бончев" по маршрута до кв. "Димитър Миленков".

Автобусна линия №14: от автостанция "Изток" по маршрута си до гара "Искър", ул. "Искърско шосе" (връзка с метрото на метростанция "Искърско шосе"), надясно по бул. "Христофор Колумб", надясно по ул. "Поручик Неделчо Бончев", ул. "5010" и от моста на р. Искър при кв. "Абдовица" и по маршрута до автостанция "Изток";

Автобусна линия №413, както следва: от "Технополис Младост 4" по маршрута си до кръстовище бул. "Александър Малинов"/ул. "Самара", надясно по ул. "Самара", наляво по ул. "Д-р Атанас Москов", направо по ул. "Проф. Ал. Теодоров-Балан", под естакадата на бул. "Андрей Ляпчев", наляво по бул. "Андрей Ляпчев", бул. «Св. Климент Охридски», ул. «8-ми декември», ул. «Акад. Стефан Младенов», ул. «Никола Габровски», бул. «Д-р Г. М. Димитров», бул. «Драган Цанков» и по маршрута си до Централна жп гара двупосочно.

Автобусна линия №306, както следва (в посока жк "Младост 2"): от СУ «Св. Климент Охридски» по маршрута си до спирка «Хотел Плиска», продължава по локалното платно на бул. «Цариградско шосе» през «Площад на авиацията», по локалното платно на бул. «Цариградско шосе» до ул. «Йерусалим», надясно по ул. «Йерусалим», наляво по бул. "Андрей Сахаров", надясно по бул. "Александър Малинов", надясно по ул. "Проф. Александър Теодоров–Балан" и надясно по ул. «Свети Киприян» до крайна станция «Жк Младост 2» двупосочно.

Автобусни линии №42 и 81 – линиите се движат двупосочно по новоизградения надлез на пътен възел "Филиповци".

Автобусна линия №98 – от с. Железница по маршрута до кръстовище бул. "Черни връх"/ул. "Сребърна"и наляво по ул. "Сребърна" до крайна станция "Зоопарка" двупосочно.

Удължени маршрути

Автобусна линия №204 до жк "Гоце Делчев", както следва: от жк "Дружба 2" по маршрута си до спирка "Ул. Родопски извор" на ул. "Тодор Каблешков" и направо по ул. "Тодор Каблешков" до крайната станция в жк "Гоце Делчев" двупосочно.

Автобусна линия №5 в с. Лозен, както следва: от ул. "Съединение" по ул. "Иван Пешев", ул. "Васил Левски", обръщане посоката на движение на изграденото уширение на пътната настилка в района на кръстовището на ул. "Васил Левски" и ул. "Половраг" и обратно по маршрута.

Автобусна линия №70 – от с. Плана - с. Железница – с. Бистрица – бул. "Св. Климент Охридски" до метростация "Г. М. Димитров", наляво по бул. "Д-р Г. М. Димитров", ул. "Акад. Стефан Младенов", ул. "8-ми декември" и по бул. "Св. Климент Охридски" по маршрута двупосочно. В посока метростанция "Г. М. Димитров" автобусите се движат през центъра на с. Железница и спират на съществуващите спирки.

Трамвайна линия №11 от бул. "Никола Петков" до кв. "Княжево" двупосочно.

Автобусна линия №65: от кв. "Манастирски ливади" по ул. "Луи Айер", наляво по ул. "Тодор Каблешков", надясно по ул. "Костенски водопад", надясно по бул. "Гоце Делчев", ул. "Хенрик Ибсен" и по ул. "Сребърна" до крайна станция "Зоопарка" двупосочно.

Автобусна линия №118 в с. Желява: по ул. "Васил Левски", наляво по ул. "Стоян Мечката", наляво по ул. "24-ти май", наляво по ул. "Герена" и надясно по ул. "Васил Левски" по маршрута до автостанция Изток.

Автобусна линия №54 в гр. Божурище: от центъра до кв. "Черна бара" (пътен възел за Калотина) двупосочно.

Автобусна линия №123 – от лифт Симеоново – бул. "Св. Климент Охридски" до метростация "Г. М. Димитров", наляво по бул. "Д-р Г. М. Димитров", ул. "Акад. Стефан Младенов", ул. "8-ми декември" и по бул. "Св. Климент Охридски" по маршрута до лифт "Симеоново".

Обединени линии

Автобусни линии №68 и 69 като линия №69 с маршрут: Цареви кошари – с. Железница – с. Бистрица – бул. "Св. Климент Охридски" до метростация "Г. М. Димитров", наляво по бул. "Д-р Г. М. Димитров", ул. "Акад. Стефан Младенов", ул. "8-ми декември" и по бул. "Св. Климент Охридски" по маршрута двупосочно.

Автобусни линии №84 и 284 като линия №84 с маршрут: от ул. "Ген. Гурко" – бул. "Цариградско шосе" – бул. "Христофор Колумб" – летище София, Терминал 2 – летище София, Терминал 1 и по бул. "Христофор Колумб" по маршрута двупосочно.

Автобусни линии №1 и 2 като линия №1 с маршрут: автостанция "Гео Милев" – бул. "Цариградско шосе" – кв. Горубляне – кв. Панчарево – Кокалянско ханче и до с. Кокаляне за част от курсовете двупосочно.

Автобусни линии №213 и 214 като линия № 213 с маршрут в жк "Младост 4", както следва (в посока жк "Младост 4"): от ул. "Филип Аврамов" надясно по ул. "Самара", наляво по ул. "Д-р Атанас Москов" и надясно по ул. "Проф. Александър Танев" до крайна станция "Жк Младост 4" двупосочно.

Автобусни линии №26 и 87 под №26 с маршрут: от кв. Гниляне (обръщателно колело между ул. "Христо Ботев", "Враня" и "Студенец") по ул. "Враня", надясно по ул. "Студенец", надясно по ул. "Христо Ботев" по маршрута на автобусна линия № 26 до разклона на Околовръстен път и входа за кв. Требич, наляво през кв. Требич по ул. "Латин Колев", бул. "Рожен", ул. "Илиянско шосе", бул. "Рожен", надлез Надежда, бул. "Ломско шосе", ул. "Хан Кубрат", ул. "Бели Дунав", бул. "Ломско шосе" и по маршрута на автобусна линия №87 до жк "Обеля 1" двупосочно. Режим на работа - целоседмичен.

Разкрити и възстановени

Автобусна линия №58 с маршрут автостанция "Княжево" до спирка "Селимица" в с. Владая двупосочно.

Автобусна линия №505 с маршрут от площад "Орлов мост" до парк-музей "Врана" двупосочно за времето от април до ноември.

Автобусна линия №294 с последващо удължен маршрут до "Площад на авиацията", както следва: от ул. "Йордан Йосифов" надясно по ул. "Акад. Стефан Младенов", ул. "8-ми декември", бул. "Св. Климент Охридски", метростанция "Г. М. Димитров" и по бул. "Д-р Г. М. Димитров" до "Площад на авиацията" двупосочно.

Еднопосочен в жк "Младост 4" маршрут на автобусна линия №113 – от ул. «Филип Аврамов» по ул. «Самара», ул. «Д-р Атанас Москов» , ул. «Проф. Александър Танев» и по ул. «Филип Аврамов» по маршрута двупосочно.

Временни промени до 30.06.2017 г.

Автобусна линия №63: в почивни и празнични дни маршрутът се удължава от крайна станция "Ул. Бялата чешма" до м. "Златните мостове" в планината Витоша двупосочно. Автобусите да спират на допълнителни спирки "Ул. Бялата чешма" в района на крайната станция в посока м. "Златните мостове", двупосочна "Дендрариума", крайна и начална "Златните мостове". Разписанията (начало и край на работното време) са съобразно сезоните и пътникопотока.

Автобусна линия №112 – линията продължава да работи по маршрут от кръстовище Околовръстен път/ул. "Бистришко шосе" до стадиона кв. Горубляне с режим на работа в сутрешен и следобеден връх.

Удължен маршрут на автобусна линия №314: от крайна станция "Жк Младост 1" по бул. "Андрей Сахаров", надясно по бул. "Александър Малинов", наляво по ул. "Филип Аврамов", надясно по ул. "Свето Преображение"", наляво по ул. "Д-р Атанас Москов", по източната пътна връзка на бул. "Александър Малинов" и Околовръстен път, ул. "Рачо Петков–Казанджията" и по ул. "Бистришко шосе" до център на с. Бистрица двупосочно.

Променен маршрутът на автобусна линия №384: от летище София, Терминал 2, ул. "Продан Таракчиев", бул. "Христофор Колумб", наляво по бул. "Проф. Цветан Лазаров", надясно по бул. "Копенхаген", наляво по ул. "Обиколна" и по маршрута до обръщалото в жк "Дружба 2". В посока летище София, Терминал 2 от обръщалото в жк "Дружба 2", по ул. "Обиколна", надясно по бул. "Копенхаген", наляво по бул. "Проф. Цветан Лазаров", надясно по ул. "Илия Бешков", наляво по ул. "Кап. Димитър Списаревски", надясно по бул. "Христофор Колумб" и по маршрута до летище София, Терминал 2.