Защо беше продадена BiT
Иван Бакалов за медийната действителност в България
BiT доби популярност като независима телевизия и то не с шоу програми, а с дискутирането на теми, които другите премълчаваха. Така журналистът Иван Бакалов коментира в предаването „Делници“ на телевизия „Евроком“ продажбата на медията.
Такава телевизия трудно се издържа финансово, коментира той.
„Рекламният пазар в България не почива на пазарен принцип, а се разпределя от фирми– социологически, пиар, рекламни агенции, които са свързани с няколко кукловоди“, каза журналистът.
Бакалов коментира, че към телевизия, която си позволява да критикува властта, не може да се очакват финансови постъпления от реклами.
Собствениците на BiT, които имат бизнес в Чикаго, можеше да си позволят да издържат телевизията, но в един момент са получили предложение, на което не могат да откажат, каза журналистът.
Той припомни, че и други собственици на медии са били притискани, за да продават и даде за пример Донев и Павлов, които са били принудени да продадат своите вестници.
„Държавата ги смачка, това е държавен рекет“, каза Бакалов.
На собствениците на тези вестници бяха повдигнати по две обвинения, на единия беше определена парична гаранция от 500 000 лева, на другия – 150 000 и в крайна сметка те продадоха, описа ситуацията журналистът.