Стартира национална кампания „Безопасно лято“. Тя е по инициатива на Държавната агенция по метрология и технически надзор (ДАМТН).
По време на кампанията ще се проверяват търговците на надуваеми артикули. Това заяви председателят на агенцията Сатефан Цанков. Той поясни, че повечето случаи на удавания по черноморието са инциденти, които са свързани с надуваеми стоки – лодки, пояси и други водни съоръжения.
Кампанията „Безопасно лято“ ще се фокусира върху пускането им в търговската мрежа, за да може да се гарантира качеството на надуваемите стоки.
ДАМТН ще проверява и магазините, в които се продават слънчеви очила. Тяхната цел е да превъзпитат търговците да продават такива стоки, които да съответстват на необходомите документи и да засилят вниманието на потребителите, когато купуват и използват такива средства.
Здравните инспектори започват проверки по заведенията в морските курорти. Специално внимание ще обърнат на алергените на храните и менютата в различните ресторанти. Всяка една от предлаганата храна трябва да има стикер за 14 алергена, ако такъв липсва ще се налага глоба по Наредбата, която миналата година задължи заведенията да имат такава информация на хранителните стоки, които предлагат.
Масови проверки на хотели и търговски обекти ще прави и Комисията за защита на потебителите.