Около 80% от фирмите, предлагащи пътна помощ и репатриране на автомобили, действат в сивия сектор.
- Реклама -
Това заяви в ефира на Нова Енчо Андонов, управител на лицензирана компания за пътна помощ.
Повод за темата стана тежката катастрофа край Лозен, след която стана ясно, че таксата за репатриране на автомобил може да достигне шокиращите 900 лева.
Случаят предизвика бурна обществена реакция и постави въпроси относно липсата на регулация и възможностите за злоупотреба.
„Подавани са десетки сигнали до институциите относно нарушения в сектора. Въпросите, които логично се появяват, са: кой определя тези цени, има ли контрол, и знае ли клиентът предварително каква сума ще заплати?“, подчерта Андонов.
Един от спорните случаи се отнася до мъж, поискал 900 лева за репатриране. Според Андонов, той фигурира в регистъра на фирмите с лиценз, притежава издадено удостоверение от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и формално има право да упражнява дейността.
„Да, цената е силно завишена, но има много фактори, които я влияят – например дали автомобилът е катастрофирал, обърнат, паднал в дере и др.“, обясни той.
Андонов допълни, че многократно е подавал сигнали за нередности до различни контролни органи, включително Главна дирекция „Национална полиция“, НАП, КЗК, КЗП и „Автомобилна администрация“. Последният му сигнал е от 3 януари 2025 г. В него се алармира, че в социалните мрежи и сайтове за обяви масово се предлагат нелегални услуги за превоз на автомобили, включително такива спрени от движение.
„Институциите трябва да проверяват тези онлайн обяви. Там често се предлагат услуги от хора без регистрация и без лиценз, което е не само незаконно, но и опасно“, посочи той.
Според Андонов, потребителите трябва задължително да питат предварително каква е цената на километър, има ли допълнителни такси за качване, труден достъп до автомобила и други възможни усложнения.
Около 80% от фирмите, предлагащи пътна помощ и репатриране на автомобили, действат в сивия сектор.
- Реклама -
Това заяви в ефира на Нова Енчо Андонов, управител на лицензирана компания за пътна помощ.
Повод за темата стана тежката катастрофа край Лозен, след която стана ясно, че таксата за репатриране на автомобил може да достигне шокиращите 900 лева.
Случаят предизвика бурна обществена реакция и постави въпроси относно липсата на регулация и възможностите за злоупотреба.
„Подавани са десетки сигнали до институциите относно нарушения в сектора. Въпросите, които логично се появяват, са: кой определя тези цени, има ли контрол, и знае ли клиентът предварително каква сума ще заплати?“, подчерта Андонов.
Един от спорните случаи се отнася до мъж, поискал 900 лева за репатриране. Според Андонов, той фигурира в регистъра на фирмите с лиценз, притежава издадено удостоверение от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и формално има право да упражнява дейността.
„Да, цената е силно завишена, но има много фактори, които я влияят – например дали автомобилът е катастрофирал, обърнат, паднал в дере и др.“, обясни той.
Андонов допълни, че многократно е подавал сигнали за нередности до различни контролни органи, включително Главна дирекция „Национална полиция“, НАП, КЗК, КЗП и „Автомобилна администрация“. Последният му сигнал е от 3 януари 2025 г. В него се алармира, че в социалните мрежи и сайтове за обяви масово се предлагат нелегални услуги за превоз на автомобили, включително такива спрени от движение.
„Институциите трябва да проверяват тези онлайн обяви. Там често се предлагат услуги от хора без регистрация и без лиценз, което е не само незаконно, но и опасно“, посочи той.
Според Андонов, потребителите трябва задължително да питат предварително каква е цената на километър, има ли допълнителни такси за качване, труден достъп до автомобила и други възможни усложнения.
Илон Мъск, който оглавява създадения от президента Доналд Тръмп Департамент за правителствена ефективност (DOGE), е възнамерявал първоначално да работи във Вашингтон само за период...