Шествие в подкрепа на въвеждането на задължителния предмет „Добродетели и религии“ се проведе в центъра на София. Инициативата бе организирана от граждански организации с подкрепата на Светия синод.
- Реклама -
Българският патриарх Данил отслужи молебен в катедралния храм „Св. Александър Невски“, откъдето тръгна и шествието. То преминава по улица „Георги Раковски“, булевард „Цар Освободител“, край просветното министерство и накрая приключи на площад „Света Неделя“, където завърши с молебен.
От Синода призоваха всички православни християни да вземат участие в шествието, тъй като така подкрепят необходимостта децата ни да се запознаят с християнските ценности и добродетели, а също така и с православната култура и история.
„По предложение на МОН за първи път от 1944-та година насам в България ще бъде дадена възможността и свободата на родителите да избират дали децата им да учат предмет „Религия“ в училище. Избират, а не задължават – тъй като за тези, които не желаят, ще има опцията да изучават сходен предмет, основаващ се върху философия и етика, както е и в момента“
, обясниха организаторите от Фондация „Консервативно Общество“, фондация „Нашият дом е България“ и ежегодната обществена кампания „Месец на семейството“.
„Тези възможности и свобода на избор пречупват 80 години задължителен атеизъм в образованието, наложен след 1944-та година„, допълват организаторите.
Шествие в подкрепа на въвеждането на задължителния предмет „Добродетели и религии“ се проведе в центъра на София. Инициативата бе организирана от граждански организации с подкрепата на Светия синод.
- Реклама -
Българският патриарх Данил отслужи молебен в катедралния храм „Св. Александър Невски“, откъдето тръгна и шествието. То преминава по улица „Георги Раковски“, булевард „Цар Освободител“, край просветното министерство и накрая приключи на площад „Света Неделя“, където завърши с молебен.
От Синода призоваха всички православни християни да вземат участие в шествието, тъй като така подкрепят необходимостта децата ни да се запознаят с християнските ценности и добродетели, а също така и с православната култура и история.
„По предложение на МОН за първи път от 1944-та година насам в България ще бъде дадена възможността и свободата на родителите да избират дали децата им да учат предмет „Религия“ в училище. Избират, а не задължават – тъй като за тези, които не желаят, ще има опцията да изучават сходен предмет, основаващ се върху философия и етика, както е и в момента“
, обясниха организаторите от Фондация „Консервативно Общество“, фондация „Нашият дом е България“ и ежегодната обществена кампания „Месец на семейството“.
„Тези възможности и свобода на избор пречупват 80 години задължителен атеизъм в образованието, наложен след 1944-та година„, допълват организаторите.
Откриха тяло на мъж в река Марица, при почистването ѝ.
Днес реката се чисти при акция на доброволци от "Браво, Пловдив".
Самоличността на мъжа все още...
34 КОМЕНТАРА
Браво, изглежда има здравомислещи родители, които не са се вкопчили в думата „религия“, а в смисъла на вярата и човешките ценности.
В повечето Европейски държави религията е задължителен предмет. В Италия е свободно избираем, но там 70 % от децата са избрали да го изучават!
Освен това, за нежелаещите в Бг. има толеранс и право на избор – вместо религия, може да се избере вариант час по етика и добродетели.
Кой и защо не желае добродетели в училище и вкъщи?
Това е единствения стойностен предмет в цялата образователна система от който знанието съпътства до гроб и след това.По добре да учат Библията в училище, за да не я четат после в затвора.
Винаги съм подкрепяла правото на всеки човек да вярва и да изповядва своята религия, но училището трябва да бъде място на знание и критично мислене, а не на религиозна пропаганда.
Въвеждането на религия като задължителен предмет в учебната програма е не само провокация, но и риск за светския характер на образованието, който гарантира равнопоставеност и толерантност към всички ученици, независимо от техните убеждения.
Образованието трябва да учи децата да мислят самостоятелно, да уважават различията и да изграждат свои собствени ценности, а не да се налагат догми.
Elizabeta Manolova уважаема госпожо,за какъв светски характер на образованието говорите? Живея в Испания от15г. Детето ми се изучи тук. Само да ви кажа,че тук също има задължителен предмет Религия. Преподава се от учител . Точно на добродетели и семейни ценности учеха децата. За това имат дълбоко уважение към дом, семейство,родители,баби,дядовци,братя,сестри,приятели. Любов към страната си. И определено имат уважение към учителите си.
А най-важното е ,че няма агресия между децата . Няма надскачване кой с по-скъп телефон е (просто, защото са забранени в училище) или а какви марки дрехи и обувки е облечен и обут. А толерантността,тя си я има,точно заради такива часове. В класа на детето ми имаше китайче,мароканчета,латиноамериканчета ,италианчета,испанчета ,и никога не е имало проблеми между тях
Valentina Peneva Испания не е теокрация. Там родителите избират между религия и етика. В България се иска вероучение – това вече е друга посока. Светската държава не налага вяра, а учи на мислене!
Elizabeta Manolova нищо не избират. Това си е час от учебната програма и точка. Кое не е ясно? Светската държава в българското образование какво постигна? Кифленско-мутренско поведение в подрастващите,никакво желание да учат и никакво уважение към човекът насреща,било то учител,съученик,възрастен на пътя и т.н. . Жалко!
Мисля,че децата имат потенциал,но той трябва да бъде насочен в добра посока,полезна,както за тях,така и за обществото.
Valentina Peneva Уважаема госпожо, никой не отрича нуждата от ценности. Но не религията е единственият им източник – още по-малко задължителният ѝ характер в светско училище. Държава, в която религията се налага без избор, е не демократична, а авторитарна. И няма нищо по-ценностно в това.
Светската държава в България постигна много – включително право на свободен избор, права на детето и защита от религиозна принуда. А „кифленското поведение“ не идва от липсата на вероучение, а от агресивния комерсиален модел, с който медиите и семейството не се справят.
Възпитанието започва вкъщи. Училището не е храм, а място за учене, мислене и критика – не за догми. В момента се създава поредната руска хибридна атака ! Президентът натиска през референдум за еврото, синдикатите атакуват през шефьорите от градския транспорт, а Светият синод атакува образованието. Не се подвеждайте по евтини ченгеджийски номера. Нищо, че не сте живяла последните 15 години в България, но трябва да си спомните номерата им. Не им се иска България да е нормална . Добре е да е мътно , неясно, да сме разделени , за да си прокарват паричните потоци от трафик на нелегални стоки, и пр.
Vessy Ivanova Благодаря за уточнението, но точно в това е притеснението , че понятието “религия” звучи неутрално, а всъщност често се преподава като едностранчиво вероучение, особено когато липсва строг контрол върху съдържанието.
Религия и “етика и добродетели” не са взаимнозаменяеми – в едната има вяра, в другата мислене.
Само вижте кой ви налага избор. Да внимаваме дали обществото не се тласка към еднопосочна “добродетелност” със скрита програма.
Аз съм за ценности – но нека ги изграждаме чрез осъзнат избор и критично мислене, а не чрез авторитет и догма. Следя процесите и ги разпознавам или с други думи дяволът в в детайлите.
Elizabeta Manolova противоречите си,госпожо. Не ни дават право на референдум и това е най-яркият пример. Вие наистина вярвате в това,което говорите и това е ваше право. Аз,обаче не съм на Вашето мнение и никой не може да ми го промени . За това не ми се влиза в безсмислени спорове. Нека хората избират сами!
Приятен ден Ви пожелавам!
Valentina Peneva Всичко изредено като добро отношение не е плод само на едни часове. Децата наблюдават добро поведение в обществото и справедливо отношение към всеки ученик в училище. В нашето училище всичко ще остане само на книга, защото обществото ни е фалшиво, а родителите се месят в работата на учителите. У нас се толерират силните на деня, а връзкарите са повече от времето на на соца! Каква религия, какви добродетели, какви пет лева? Не говорете глупости, моля ви се!
Valentina Peneva И вие смятате, че мутренското поведение ще спре в мига, в който учениците ще се сдобият с още един час отгоре? И то, по вероучение? Я пак си помислете!
Stamen Ushev със сигурност не са по-прости – затова дават право на избор, а не вкарват вероучение през задния вход. Уважението към семейството и ценностите не идва от учебник по религия, а от работеща система и личен пример.
Yassen Penjòv само като види човек жовто-блакитното оцветяване на профила,и разбира с що за индивид си има работа🤣🤣🤣пий си хапчетата навреме и се скрий😂
Браво, изглежда има здравомислещи родители, които не са се вкопчили в думата „религия“, а в смисъла на вярата и човешките ценности.
Никой на никого не е забранил да учи религия. Затова има Църква.
Когато духовете са полудели……идват дяволите!
И отново набодени ,либерално -джендърски урко фенове злобеят.
М@йната ви….продажна шлака
Браво!
Браво!
В повечето Европейски държави религията е задължителен предмет. В Италия е свободно избираем, но там 70 % от децата са избрали да го изучават!
Освен това, за нежелаещите в Бг. има толеранс и право на избор – вместо религия, може да се избере вариант час по етика и добродетели.
Кой и защо не желае добродетели в училище и вкъщи?
Vessy Ivanova ,а защо не е обратно? Час по етика ,а който иска религия? Не е едно и също!
Това е единствения стойностен предмет в цялата образователна система от който знанието съпътства до гроб и след това.По добре да учат Библията в училище, за да не я четат после в затвора.
НЕ ТРЯБВА ДА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО !!!!!
Ники Иванова НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО.
Който не желае, има възможност за избор и да изучава етика и добродетели.
Браво.
Само възрастни хора на протеста . Родители няма.
Liliya NikolovaНИТО деца.
Винаги съм подкрепяла правото на всеки човек да вярва и да изповядва своята религия, но училището трябва да бъде място на знание и критично мислене, а не на религиозна пропаганда.
Въвеждането на религия като задължителен предмет в учебната програма е не само провокация, но и риск за светския характер на образованието, който гарантира равнопоставеност и толерантност към всички ученици, независимо от техните убеждения.
Образованието трябва да учи децата да мислят самостоятелно, да уважават различията и да изграждат свои собствени ценности, а не да се налагат догми.
Elizabeta Manolova уважаема госпожо,за какъв светски характер на образованието говорите? Живея в Испания от15г. Детето ми се изучи тук. Само да ви кажа,че тук също има задължителен предмет Религия. Преподава се от учител . Точно на добродетели и семейни ценности учеха децата. За това имат дълбоко уважение към дом, семейство,родители,баби,дядовци,братя,сестри,приятели. Любов към страната си. И определено имат уважение към учителите си.
А най-важното е ,че няма агресия между децата . Няма надскачване кой с по-скъп телефон е (просто, защото са забранени в училище) или а какви марки дрехи и обувки е облечен и обут. А толерантността,тя си я има,точно заради такива часове. В класа на детето ми имаше китайче,мароканчета,латиноамериканчета ,италианчета,испанчета ,и никога не е имало проблеми между тях
Valentina Peneva Испания не е теокрация. Там родителите избират между религия и етика. В България се иска вероучение – това вече е друга посока. Светската държава не налага вяра, а учи на мислене!
Elizabeta Manolova нищо не избират. Това си е час от учебната програма и точка. Кое не е ясно? Светската държава в българското образование какво постигна? Кифленско-мутренско поведение в подрастващите,никакво желание да учат и никакво уважение към човекът насреща,било то учител,съученик,възрастен на пътя и т.н. . Жалко!
Мисля,че децата имат потенциал,но той трябва да бъде насочен в добра посока,полезна,както за тях,така и за обществото.
Elizabeta Manolova Малко информация – В Бг не е вероучение, а предметът е Религия.
И има опция за избор между религия или етика и добродетели
Valentina Peneva Уважаема госпожо, никой не отрича нуждата от ценности. Но не религията е единственият им източник – още по-малко задължителният ѝ характер в светско училище. Държава, в която религията се налага без избор, е не демократична, а авторитарна. И няма нищо по-ценностно в това.
Светската държава в България постигна много – включително право на свободен избор, права на детето и защита от религиозна принуда. А „кифленското поведение“ не идва от липсата на вероучение, а от агресивния комерсиален модел, с който медиите и семейството не се справят.
Възпитанието започва вкъщи. Училището не е храм, а място за учене, мислене и критика – не за догми. В момента се създава поредната руска хибридна атака ! Президентът натиска през референдум за еврото, синдикатите атакуват през шефьорите от градския транспорт, а Светият синод атакува образованието. Не се подвеждайте по евтини ченгеджийски номера. Нищо, че не сте живяла последните 15 години в България, но трябва да си спомните номерата им. Не им се иска България да е нормална . Добре е да е мътно , неясно, да сме разделени , за да си прокарват паричните потоци от трафик на нелегални стоки, и пр.
Vessy Ivanova Благодаря за уточнението, но точно в това е притеснението , че понятието “религия” звучи неутрално, а всъщност често се преподава като едностранчиво вероучение, особено когато липсва строг контрол върху съдържанието.
Религия и “етика и добродетели” не са взаимнозаменяеми – в едната има вяра, в другата мислене.
Само вижте кой ви налага избор. Да внимаваме дали обществото не се тласка към еднопосочна “добродетелност” със скрита програма.
Аз съм за ценности – но нека ги изграждаме чрез осъзнат избор и критично мислене, а не чрез авторитет и догма. Следя процесите и ги разпознавам или с други думи дяволът в в детайлите.
Elizabeta Manolova противоречите си,госпожо. Не ни дават право на референдум и това е най-яркият пример. Вие наистина вярвате в това,което говорите и това е ваше право. Аз,обаче не съм на Вашето мнение и никой не може да ми го промени . За това не ми се влиза в безсмислени спорове. Нека хората избират сами!
Приятен ден Ви пожелавам!
Valentina Peneva Всичко изредено като добро отношение не е плод само на едни часове. Децата наблюдават добро поведение в обществото и справедливо отношение към всеки ученик в училище. В нашето училище всичко ще остане само на книга, защото обществото ни е фалшиво, а родителите се месят в работата на учителите. У нас се толерират силните на деня, а връзкарите са повече от времето на на соца! Каква религия, какви добродетели, какви пет лева? Не говорете глупости, моля ви се!
Valentina Peneva И вие смятате, че мутренското поведение ще спре в мига, в който учениците ще се сдобият с още един час отгоре? И то, по вероучение? Я пак си помислете!
Elizabeta Manolova в Швеция Полша Италия Гърция по прости ли са
Stamen Ushev със сигурност не са по-прости – затова дават право на избор, а не вкарват вероучение през задния вход. Уважението към семейството и ценностите не идва от учебник по религия, а от работеща система и личен пример.
Блядско шествие на малоумници.
Yassen Penjòv Абсолютно! Толкова е трагично, че само крйно заблудени може да му се радват.
Yassen Penjòv само като види човек жовто-блакитното оцветяване на профила,и разбира с що за индивид си има работа🤣🤣🤣пий си хапчетата навреме и се скрий😂
Yassen Penjòv ще оправя твоята,еврогеец🤣
Иво Търев, ама ти вече свърши ли със своята?
Няма смисъл от изучаване на Библията,там всичко е една измислеца и фантазия и пълна порнография, те самите попопе не вярват в това
Минетчии,жендъри ,вън от България, сичко оправихте децата зафанахте, майка ви да е…..,откачена