Качеството на образованието е засегнато негативно от фокуса върху очаквано високи резултати на националните външни оценявания, заяви Диян Стаматов, директор на 119 СУ и председател на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета, в предаването „Метроном“ по Радио „Фокус“.
По отношение на НВО в 7. клас, Стаматов смята, че то е изчерпано като форма и е време да се трансформира в:
„съвременен, дигитален, обобщен изпит“,
който включва не само БЕЛ и математика, но и компоненти от СТЕМ дисциплините (наука, технологии, инженерство и математика),
с цел по-добра подготовка за гимназиалния етап и намаляване на дефицитите в знанията.
За зрелостниците
Той отбеляза, че НВО все пак показва знанията на последователните и старателни ученици, а частните уроци са нужни най-вече на тези, които имат пропуски в обучението си.
Необходимост от нов модел
Според Стаматов е време за нов модел на НВО, който:
изисква разбиране, а не зазубряне,
обхваща всички предмети,
и е ориентиран към практическо приложение, подобно на модела на PISA.
Той е категоричен, че бъдещето на изпитите е в дигиталния формат – с реално време, интерактивни платформи и прагматично съдържание.
„Необходими са обществени дебати за дигитализацията на националното външно оценяване, включително с участието на Министерството на образованието“, подчерта Стаматов в заключение.
Качеството на образованието е засегнато негативно от фокуса върху очаквано високи резултати на националните външни оценявания, заяви Диян Стаматов, директор на 119 СУ и председател на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета, в предаването „Метроном“ по Радио „Фокус“.
По отношение на НВО в 7. клас, Стаматов смята, че то е изчерпано като форма и е време да се трансформира в:
„съвременен, дигитален, обобщен изпит“,
който включва не само БЕЛ и математика, но и компоненти от СТЕМ дисциплините (наука, технологии, инженерство и математика),
с цел по-добра подготовка за гимназиалния етап и намаляване на дефицитите в знанията.
За зрелостниците
Той отбеляза, че НВО все пак показва знанията на последователните и старателни ученици, а частните уроци са нужни най-вече на тези, които имат пропуски в обучението си.
Необходимост от нов модел
Според Стаматов е време за нов модел на НВО, който:
изисква разбиране, а не зазубряне,
обхваща всички предмети,
и е ориентиран към практическо приложение, подобно на модела на PISA.
Той е категоричен, че бъдещето на изпитите е в дигиталния формат – с реално време, интерактивни платформи и прагматично съдържание.
„Необходими са обществени дебати за дигитализацията на националното външно оценяване, включително с участието на Министерството на образованието“, подчерта Стаматов в заключение.
"Имах удоволствието и късмета да работя с най-големите композитори, с най-големите аранжори и с най-големите певици".
Това каза изпълнителят Мустафа Чаушев, който беше гост в...
"Конфликтът, който днес видяхме, свързан си името на министъра на МВР Даниел Митов, показва, че войната между Борисов и Пеевски започна."
Това каза представителят на...
"Ваня Григорова лъже. Тя беше интегрална част от промените в транспорта. Това беше нийният лозонг като общински съветник, като човек от "Подкрепа", който излизаше...
11 КОМЕНТАРА
Няма друга форма за проверка и оценка на национално ниво.
Докога ще търпят родителите тези експерименти?
Образованието не е мръднало на йота от години,даже се убедихте в некадърносттана повечето образователни министри
Подобна форма на изпит след 7 клас имаше преди години и отпадна като неефективна. Другарят Стаматов колко пъти иска да се връщаме все назад и обратно?????
Няма друга форма за проверка и оценка на национално ниво.
Няма ли най после да спрат с тези матури .
Никакъв смисъл.
Докога ще търпят родителите тези експерименти?
Образованието не е мръднало на йота от години,даже се убедихте в некадърносттана повечето образователни министри
Добрутру!
ВЕЛИКИТЕ ЕКСПЕРИМЕНТАТОРИ – ЕПИЗОД ПОРЕДЕН …
Подобна форма на изпит след 7 клас имаше преди години и отпадна като неефективна. Другарят Стаматов колко пъти иска да се връщаме все назад и обратно?????
Гадна гербаджийско-руска отрепка
Никой не гледа тези матурислед 4. и след 10. клас!
Децата и родителите се напрягат излишно!
Трябва да бъдат премахнати!
Татяна Атанасова няма нужда да се напрягат дечицата, за какво трябва да се мъчат.
Наистина няма смисъл, но докато мъдрите се намъдруват, лудите си лудуват!