Search Suggestions
      понеделник, 14.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Гроздан Караджов: Започваме изграждането на още два гранични прехода с Турция

          България разполага с един граничен преход с Турция, който е изключително натоварен и с непрекъснати километрови опашки. В момента започваме изграждането на още два гранични прехода с Турция, които ще ускорят движението и ще облекчат трафика на хора и стоки. Това каза заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов в рамките на „Глобален форум за транспортна свързаност 2025 г.“, който се провежда в Истанбул. В него участват министри и правителствени делегации от над 70 държави, а събитието беше открито от президента на Турция Реджеп Тайип Ердоган.

          - Реклама -

          По време на форума, вицепремиерът Караджов заяви, че благодарение на географското разположение, през страната ни преминава ключовият Транскаспийски международен транспортен коридор. „България трябва да модернизира своите пристанища, за да стане част от този важен транспортен път“, обясни Караджов. „Освен върху изграждането на нова инфраструктура, нашият фокус е и върху модернизация на съществуващата. С помощта на Световната банка ще осигурим развитие на пристанище Варна чрез публично-частно партньорство. Това ще даде нови възможности за увеличаване на капацитета на пристанището, но и ще отвори вратата на Средния коридор през България“, подчерта Гроздан Караджов.

          Вицепремиерът заяви, че добрата транспортна свързаност е основополагаща както в мирно време, така и в условия на криза и че в този контекст България прави значителни усилия за модернизация и разширяване на инфраструктурата, като част от своята стратегическа роля в региона.

          Гроздан Караджов проведе и двустранна среща с вицепрезидента на Световната банка за Европа и Централна Азия Антонела Басани. „Дефинирахме списък с проекти в България, които ще развиваме чрез публично-частно партньорство.  За тях ще търсим сътрудничество с утвърдени международни финансови институции“, каза вицепремиерът Караджов. Сред пътните проекти, които са в списъка, са автомагистралите Черно море и Рила. Третият проект е изграждането на тунел през Петрохан. „В жп сектора включваме три тунела през Стара планина и удвояване на линията Пловдив-Свиленград. Пристанищата по Дунав също ще бъдат в списъка за публично-частно партньорство“, посочи още той.

          В рамките на първия ден от форума вицепремиерът Гроздан Караджов проведе среща с транспортните министри на Черна гора и Египет, с които обсъди засилването на сътрудничеството в транспортния сектор.

          България разполага с един граничен преход с Турция, който е изключително натоварен и с непрекъснати километрови опашки. В момента започваме изграждането на още два гранични прехода с Турция, които ще ускорят движението и ще облекчат трафика на хора и стоки. Това каза заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов в рамките на „Глобален форум за транспортна свързаност 2025 г.“, който се провежда в Истанбул. В него участват министри и правителствени делегации от над 70 държави, а събитието беше открито от президента на Турция Реджеп Тайип Ердоган.

          - Реклама -

          По време на форума, вицепремиерът Караджов заяви, че благодарение на географското разположение, през страната ни преминава ключовият Транскаспийски международен транспортен коридор. „България трябва да модернизира своите пристанища, за да стане част от този важен транспортен път“, обясни Караджов. „Освен върху изграждането на нова инфраструктура, нашият фокус е и върху модернизация на съществуващата. С помощта на Световната банка ще осигурим развитие на пристанище Варна чрез публично-частно партньорство. Това ще даде нови възможности за увеличаване на капацитета на пристанището, но и ще отвори вратата на Средния коридор през България“, подчерта Гроздан Караджов.

          Вицепремиерът заяви, че добрата транспортна свързаност е основополагаща както в мирно време, така и в условия на криза и че в този контекст България прави значителни усилия за модернизация и разширяване на инфраструктурата, като част от своята стратегическа роля в региона.

          Гроздан Караджов проведе и двустранна среща с вицепрезидента на Световната банка за Европа и Централна Азия Антонела Басани. „Дефинирахме списък с проекти в България, които ще развиваме чрез публично-частно партньорство.  За тях ще търсим сътрудничество с утвърдени международни финансови институции“, каза вицепремиерът Караджов. Сред пътните проекти, които са в списъка, са автомагистралите Черно море и Рила. Третият проект е изграждането на тунел през Петрохан. „В жп сектора включваме три тунела през Стара планина и удвояване на линията Пловдив-Свиленград. Пристанищата по Дунав също ще бъдат в списъка за публично-частно партньорство“, посочи още той.

          В рамките на първия ден от форума вицепремиерът Гроздан Караджов проведе среща с транспортните министри на Черна гора и Египет, с които обсъди засилването на сътрудничеството в транспортния сектор.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Русия и Северна Корея стартират първи директни полети между Москва и Пхенян

          Руското министерство на транспорта обяви, че директните полети между Москва и Пхенян ще започнат на 27 юли, предаде Анадолската агенция. Това ще бъде първото...

          Остава сложна обстановката с пожара в Природен парк „Рилски манастир“

          Пожарът в Природен парк „Рилски манастир“ продължава да създава сериозни трудности за овладяване, съобщава БНТ. Огнената стихия е овладяна от запад, но силният вятър затруднява...

          Зеленски предлага премиера Денис Шмигал за нов министър на отбраната

          Украинският президент Володимир Зеленски предложи назначаването на министър-председателя Денис Шмигал за министър на отбраната, като част от значителна политическа промяна, предаде АФП. Шмигал ръководи украинското...

          15 КОМЕНТАРА

          1. Глупости, нови преходи. Направо присъединявайте България към турция и това е! Една обща територия с турско управление. То това си е факт, просто трябва да се узакони -ВЕДНАГА!

          2. ОТ РЕМОНТА НЕ СЕ КРАДЕ ,А ОТ СТРОЕЖА НА НОВИТЕ 50/50 /ЗА ДЪРЖАВАТА А ДРУГИТЕ ЗА МЕН ПЪК НА СТРОЕЖА МАЙНАТА МУ СЪЩО КАТО МАГИСТРАЛИТЕ НА ГЛУПАКА////

          3. Сигурно има пари за крадене…да ги ,,усвоите“…. Пунктове има достатъчно,но пътищата ви до там са мизерия…а сградите ви са мръсни и неподържани….достатъчно е спешно да ги приведете в европейски вид…и особенно тоалетните а не да правите нови!! Малко Търново е мизерното лице на България…всички псуват и се възмущават от години наред….а пътя до там е от първобитният век….Вие за глупаци ли ни мислете….просто трябва да вземете проценти от нови поръчки…..

          4. Екстра, че спешно и належащо да задействаме износ на мелези – еничари безродни,продажни , рая на на килограм, че са бая !

          5. И като мината границата, по кои магистрали ще пътуват към Европа комшиите??? 😀😀😃

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions