Транспортният министър Гроздан Караджов и ръководството на БДЖ започват спешни проверки във влаковете след скандалното пътуване на влака Бургас – София. Това обяви самият Караджов в ефира на БНТ.
- Реклама -
Министърът и железопътните шефове ще пътуват лично по седем различни отсечки от жп мрежата, за да установят проблемите на място. Основен източник на недоволство са вагоните втора ръка, купени миналата година от „Дойче бан“.
„Искам да се извиня на всички пътници, пътували в тези условия. Причината е безотговорното решение на предишните ръководства да купят вагони втора употреба — комфортни са, но прозорците не се отварят, а климатиците често аварират. Това се знае още от миналата година, но проблемът не е решен“, коментира Караджов.
Тъй като БДЖ в момента не може да извади от движение нито един вагон, се въвеждат извънредни мерки: ръководството и инженери ще пътуват в проблемните влакове заедно с министъра.
„Десет души ще обикалят тези седем отсечки, за да следят на място. С тях ще бъдат инженери и електротехници, които ще реагират при всяка авария — докато не се намери техническо решение“, поясни той.
По думите на Караджов железниците са в тежка криза: няма бюджет за нови вагони, а дори и да имаше, доставката им ще отнеме години.
„Дори ако поръчаме нови влакове днес, те ще пристигнат чак след три години. Вече сме закупили 60 мотриси, но първите ще пристигнат чак през лятото догодина, а последните — до лятото на 2027 г.“, допълни министърът.
Транспортният министър Гроздан Караджов и ръководството на БДЖ започват спешни проверки във влаковете след скандалното пътуване на влака Бургас – София. Това обяви самият Караджов в ефира на БНТ.
- Реклама -
Министърът и железопътните шефове ще пътуват лично по седем различни отсечки от жп мрежата, за да установят проблемите на място. Основен източник на недоволство са вагоните втора ръка, купени миналата година от „Дойче бан“.
„Искам да се извиня на всички пътници, пътували в тези условия. Причината е безотговорното решение на предишните ръководства да купят вагони втора употреба — комфортни са, но прозорците не се отварят, а климатиците често аварират. Това се знае още от миналата година, но проблемът не е решен“, коментира Караджов.
Тъй като БДЖ в момента не може да извади от движение нито един вагон, се въвеждат извънредни мерки: ръководството и инженери ще пътуват в проблемните влакове заедно с министъра.
„Десет души ще обикалят тези седем отсечки, за да следят на място. С тях ще бъдат инженери и електротехници, които ще реагират при всяка авария — докато не се намери техническо решение“, поясни той.
По думите на Караджов железниците са в тежка криза: няма бюджет за нови вагони, а дори и да имаше, доставката им ще отнеме години.
„Дори ако поръчаме нови влакове днес, те ще пристигнат чак след три години. Вече сме закупили 60 мотриси, но първите ще пристигнат чак през лятото догодина, а последните — до лятото на 2027 г.“, допълни министърът.
Днес, 8 юли, Европейският парламент (ЕП) ще гласува дали България е готова да стане пълноправен член на еврозоната от 1 януари 2026 г.
Гласуването ще...
Преустановява се дейността в отделението по "Акушерство и гинекология" и отделението по "Неонатология" в МБАЛ "Рахила Ангелова" АД в Перник.
Причината е кадрови недостиг в...
Софийският районен съд ще заседава във вторник, 8 юли, по делото на актьора Димо Алексиев.
Последното заседание, в средата на юни, беше отложено, след като...