Search Suggestions
      петък, 11.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Бюджетът на ЕС трябва да отразява обединена Европа, а не да бъде банкомат

          Докато ЕК се готви да обяви предложението си за дългосрочния бюджет на ЕС – многогодишната финансова рамка (МФР), циркулират слухове и спекулации за структурата му. В Групата на ЕНП сме сигурни в едно – този бюджет ще бъде определящ момент за Европа. Той трябва да отговори на предизвикателствата, пред които сме изправени, и да осигури оптимална рамка за укрепване на Европа в полза на хората, регионите и предприятията.

          - Реклама -

          Това се казва в анализ на Зигфрид Мурешан, евродепутат от ЕНП, преговарящ за бюджета на ЕС, и Андрей Новаков, евродепутат от ГЕРБ/ЕНП.

          За да постигне тази цел, бюджетът на ЕС трябва да отразява – на първо място – обединена Европа, а не съшити заедно 27 отделни национални приоритета. Европейският бюджет не е банкомат. Ето защо се противопоставяме на идеята за МФР базирана на централизирани национални планове, на която липсва европейска перспектива и изключва амбициозната роля на местните и регионалните власти.Това би подкопало споделените ни приоритети. Това не е правилният подход. Освен това, сливането на многобройните съществуващи програми на ЕС би било напълно контрапродуктивно. Отмяната на политиките за сближаване, селско стопанство и научни изследвания в полза на универсален „фонд“ не е реформа. Това е разводняване. Не можем да искаме от нашите фермери, изследователи и регионални партньори да се конкурират помежду си за един и същ фонд от средства. Тези сектори изпълняват различни задачи. Би било изключително несправедливо, ако фермерите загубят финансиране само защото правителството им не е успяло да осъществи техническа реформа. Справедливият подход е оценка на местните нужди, основана на редица критерии, за да се установи къде и колко да се инвестира – разпределение „отдолу нагоре“, а не „отгоре надолу“. Инвестициите в определен сектор трябва да зависят изключително от реформи в рамките на този сектор. Нещо повече – при реформирането и прилагането на бюджета на ЕС трябва да участват и регионалните и местните власти, особено кметовете в градовете и селските райони. Време е регионалната политика да се определя за регионите, от самите региони.

          Това, от което се нуждаем, е бюджет на ЕС, който е готов за бъдещето: гъвкав, ефикасен и готов за действие във времена на криза. Гъвкавостта обаче не трябва да нарушава предвидимостта на инвестициите на местно ниво. Гъвкавостта в рамките на регионалната политика има смисъл, докато гъвкавостта между политиката и други инструменти не е. Никога повече не бива да използваме регионалното финансиране като резерв за пари в краен случай.

          Водещ приоритет в следващия бюджет на ЕС трябва да бъде отбраната, заедно с конкурентоспособността. Групата на ЕНП подкрепя напредъка към истински отбранителен съюз, особено чрез съвместни обществени поръчки и споделени способности. Едно евро, похарчено на ниво ЕС за отбрана, ще доведе до много повече резултати, отколкото същото евро, похарчено на национално ниво. Водещи принципи трябва да бъдат развитието на способностите, военната мобилност и разширяването на технологичната и индустриална база на отбраната. Не бива да пренебрегваме защитата на критичната инфраструктура, гражданската защита и противодействието на хибридната война.

          Конкурентоспособността е ключова за създаването на работни места и устойчивостта в една бързо развиваща се и все по-конкурентна световна икономика. Не можем обаче да постигнем повече с по-малко. Бюджетът на ЕС играе жизненоважна роля за това Европа да стане по-безопасна и по-силна. Тъй като се нуждаем от по-амбициозно разпределение на средства за сигурност, отбрана и конкурентоспособност, неизбежно е умереното и целенасочено увеличение на бюджета.

          Ето защо трябва да се обърне внимание на въвеждането на нови собствени ресурси. Разбира се, трябва да гарантираме, че те не водят до нови данъци, които нотоварват гражданите на ЕС или вредят на европейския бизнес.

          Амбициозна както по структура, така и по мащаб, следващата многогодишна финансова рамка трябва да бъде и иновативна по отношение на инструментите си. В този дух, в съответствие с предложенията от доклада „Драги“, предлагаме създаването на нов инструмент за вътрешния пазар, насочен към инвестиции, необходими за оптимизиране на вътрешния пазар.

          И накрая – ние изискваме отговорност. Това включва твърд ангажимент за финансова отчетност, прозрачност и зачитане на европейските ценности. Достъпът до средства трябва да бъде обусловен от спазването на върховенството на закона и демократичните ценности. Всяко евро трябва да служи на общия интерес на Съюза, а не на тясна политическа изгода. Бюджетът трябва да бъде стратегически инструмент, способен да обедини държавите членки зад по-силно, по-безопасно и по-конкурентоспособно общо бъдеще.

          Бюджетът на ЕС не е само въпрос на цифри. Той е и въпрос на избор. Изборите, които правим днес, ще определят каква ще бъде Европа на утрешния ден и за десетилетия десетилетия напред. Групата на ЕНП ще бъде начело на това.

          Докато ЕК се готви да обяви предложението си за дългосрочния бюджет на ЕС – многогодишната финансова рамка (МФР), циркулират слухове и спекулации за структурата му. В Групата на ЕНП сме сигурни в едно – този бюджет ще бъде определящ момент за Европа. Той трябва да отговори на предизвикателствата, пред които сме изправени, и да осигури оптимална рамка за укрепване на Европа в полза на хората, регионите и предприятията.

          - Реклама -

          Това се казва в анализ на Зигфрид Мурешан, евродепутат от ЕНП, преговарящ за бюджета на ЕС, и Андрей Новаков, евродепутат от ГЕРБ/ЕНП.

          За да постигне тази цел, бюджетът на ЕС трябва да отразява – на първо място – обединена Европа, а не съшити заедно 27 отделни национални приоритета. Европейският бюджет не е банкомат. Ето защо се противопоставяме на идеята за МФР базирана на централизирани национални планове, на която липсва европейска перспектива и изключва амбициозната роля на местните и регионалните власти.Това би подкопало споделените ни приоритети. Това не е правилният подход. Освен това, сливането на многобройните съществуващи програми на ЕС би било напълно контрапродуктивно. Отмяната на политиките за сближаване, селско стопанство и научни изследвания в полза на универсален „фонд“ не е реформа. Това е разводняване. Не можем да искаме от нашите фермери, изследователи и регионални партньори да се конкурират помежду си за един и същ фонд от средства. Тези сектори изпълняват различни задачи. Би било изключително несправедливо, ако фермерите загубят финансиране само защото правителството им не е успяло да осъществи техническа реформа. Справедливият подход е оценка на местните нужди, основана на редица критерии, за да се установи къде и колко да се инвестира – разпределение „отдолу нагоре“, а не „отгоре надолу“. Инвестициите в определен сектор трябва да зависят изключително от реформи в рамките на този сектор. Нещо повече – при реформирането и прилагането на бюджета на ЕС трябва да участват и регионалните и местните власти, особено кметовете в градовете и селските райони. Време е регионалната политика да се определя за регионите, от самите региони.

          Това, от което се нуждаем, е бюджет на ЕС, който е готов за бъдещето: гъвкав, ефикасен и готов за действие във времена на криза. Гъвкавостта обаче не трябва да нарушава предвидимостта на инвестициите на местно ниво. Гъвкавостта в рамките на регионалната политика има смисъл, докато гъвкавостта между политиката и други инструменти не е. Никога повече не бива да използваме регионалното финансиране като резерв за пари в краен случай.

          Водещ приоритет в следващия бюджет на ЕС трябва да бъде отбраната, заедно с конкурентоспособността. Групата на ЕНП подкрепя напредъка към истински отбранителен съюз, особено чрез съвместни обществени поръчки и споделени способности. Едно евро, похарчено на ниво ЕС за отбрана, ще доведе до много повече резултати, отколкото същото евро, похарчено на национално ниво. Водещи принципи трябва да бъдат развитието на способностите, военната мобилност и разширяването на технологичната и индустриална база на отбраната. Не бива да пренебрегваме защитата на критичната инфраструктура, гражданската защита и противодействието на хибридната война.

          Конкурентоспособността е ключова за създаването на работни места и устойчивостта в една бързо развиваща се и все по-конкурентна световна икономика. Не можем обаче да постигнем повече с по-малко. Бюджетът на ЕС играе жизненоважна роля за това Европа да стане по-безопасна и по-силна. Тъй като се нуждаем от по-амбициозно разпределение на средства за сигурност, отбрана и конкурентоспособност, неизбежно е умереното и целенасочено увеличение на бюджета.

          Ето защо трябва да се обърне внимание на въвеждането на нови собствени ресурси. Разбира се, трябва да гарантираме, че те не водят до нови данъци, които нотоварват гражданите на ЕС или вредят на европейския бизнес.

          Амбициозна както по структура, така и по мащаб, следващата многогодишна финансова рамка трябва да бъде и иновативна по отношение на инструментите си. В този дух, в съответствие с предложенията от доклада „Драги“, предлагаме създаването на нов инструмент за вътрешния пазар, насочен към инвестиции, необходими за оптимизиране на вътрешния пазар.

          И накрая – ние изискваме отговорност. Това включва твърд ангажимент за финансова отчетност, прозрачност и зачитане на европейските ценности. Достъпът до средства трябва да бъде обусловен от спазването на върховенството на закона и демократичните ценности. Всяко евро трябва да служи на общия интерес на Съюза, а не на тясна политическа изгода. Бюджетът трябва да бъде стратегически инструмент, способен да обедини държавите членки зад по-силно, по-безопасно и по-конкурентоспособно общо бъдеще.

          Бюджетът на ЕС не е само въпрос на цифри. Той е и въпрос на избор. Изборите, които правим днес, ще определят каква ще бъде Европа на утрешния ден и за десетилетия десетилетия напред. Групата на ЕНП ще бъде начело на това.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Мерц ще направи първото си официално посещение в Лондон на 17 юли

          Германският канцлер Фридрих Мерц ще отпътува за Лондон на 17 юли за първата си визита там, откакто пое поста през май. Мерц ще бъде „приет...

          Изненада: Вучич изказа съболезнования за Сребреница

          Сръбският президент Александър Вучич изказа съболезнования на босненските жертви в Сребреница по повод 30-годишнината от трагичното събитие. „Днес се навършват тридесет години от ужасното престъпление...

          Песков ИЗРИГНА: Ето КОЙ е главният привърженик на войната

          Пресс-секретарят на президента на Русия Дмитрий Песков даде брифинг в петък, в който коментира основни теми, включително обявеното от Доналд Тръмп "важно заявление", "необразоваността"...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions