Search Suggestions
      събота, 08.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          ChatGPT пуска маркетплейс „убиец“ на Amazon

          Наскоро въведената функция за контекстно търсене на продукти Instant Checkout на ChatGPT се оказа фундаментална заплаха за Amazon и други традиционни пазари по целия свят.

          - Реклама -

          Известно е, че алгоритмите на традиционните пазари са изградени около търсене на типични характеристики на продуктите („ключови думи“). Заявките с изкуствен интелект обаче размиват границите на форматите за търсене, позволявайки по-широки търсения, като например „подарък за 35-ия рожден ден на приятел, нещо трогателно и креативно за дома, бюджет под 100 долара“, което традиционните пазари в момента не могат да предложат.

          В момента ChatGPT вече е внедрил интеграция с Etsy и обещава „скоро да свърже 1 милион продавачи, продаващи чрез платформата за електронна търговия на Shopify“.

          Анализите на OpenAI показват, че 2,1% от заявките в ChatGPT са свързани с търсене на потребителски стоки. Това се равнява на над 75 милиона заявки седмично или близо 4 милиарда годишно. Дори със скромен процент на конверсия от 2% и средна стойност на поръчката от 70 долара, приходите ще надхвърлят 5 милиарда долара, превръщайки ChatGPT в един от най-големите пазари в света още през първата година от дейността си.

          Наскоро въведената функция за контекстно търсене на продукти Instant Checkout на ChatGPT се оказа фундаментална заплаха за Amazon и други традиционни пазари по целия свят.

          - Реклама -

          Известно е, че алгоритмите на традиционните пазари са изградени около търсене на типични характеристики на продуктите („ключови думи“). Заявките с изкуствен интелект обаче размиват границите на форматите за търсене, позволявайки по-широки търсения, като например „подарък за 35-ия рожден ден на приятел, нещо трогателно и креативно за дома, бюджет под 100 долара“, което традиционните пазари в момента не могат да предложат.

          В момента ChatGPT вече е внедрил интеграция с Etsy и обещава „скоро да свърже 1 милион продавачи, продаващи чрез платформата за електронна търговия на Shopify“.

          Анализите на OpenAI показват, че 2,1% от заявките в ChatGPT са свързани с търсене на потребителски стоки. Това се равнява на над 75 милиона заявки седмично или близо 4 милиарда годишно. Дори със скромен процент на конверсия от 2% и средна стойност на поръчката от 70 долара, приходите ще надхвърлят 5 милиарда долара, превръщайки ChatGPT в един от най-големите пазари в света още през първата година от дейността си.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Тръмп е готов да освободи Унгария от санкциите срещу руския петрол

          Президентът на САЩ Доналд Тръмп заяви пред унгарския премиер Виктор Орбан, че ще обмисли освобождаването на съюзника си от санкциите за покупки на руски...

          Кремъл: Интересите на „Лукойл“ трябва да се спазват въпреки санкциите

          Говорителят на Кремъл Дмитрий Песков заяви, че всички законни интереси на големи международни компании, включително руската „Лукойл“, трябва да бъдат зачитани според правилата на...

          Габи Гуа ще представи България на „Мис Вселена 2025“ в Тайланд

          Най-престижният конкурс за красота в света „Мис Вселена“ ще се проведе за 74-и път на 21 ноември 2025 г. в залата Impact Challenger в град Пак Крет.

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions