Въпреки увеличените заплати и бонусите след протестите през май, недостигът на шофьори в столичния градски транспорт остава сериозен. По данни на дружеството липсват около 300 водачи, а причините са комбинация от тежък трафик, липса на приоритет за градския транспорт и недобра инфраструктура.
- Реклама -
„Недостигът към момента е около 300 шофьори. Основният проблем е, че в много сектори в България липсват квалифицирани кадри. И ние не правим изключение“, заяви директорът на „Столичен автотранспорт“ Стилиян Манолов в ефира на „Здравей, България“.
По думите му, заплатите са увеличавани седем пъти за последните шест години, но проблемът с кадрите се е изострил след COVID-кризата.
„По време на пандемията нямахме проблем с набиране на шофьори, защото много сънародници, работещи в чужбина, се върнаха у нас. След края на кризата обаче те отново заминаха, и така се стигна до настоящия недостиг“, обясни Манолов.
Той посочи, че тежкият трафик, ниската толерантност на пътя и отговорността към пътниците често отказват кандидатите:
„Работата е отговорна. Всеки шофьор ежедневно отговаря за стотици пътници – това е голямо предизвикателство.“
За да компенсира липсата на персонал, дружеството вече наема шофьори от Узбекистан.
„В момента в градския транспорт на София работят 11 шофьори от Узбекистан. Езиковата бариера се преодолява с обучение – това е нормален процес. Както българи работят в чужбина, така и чужденци идват да работят у нас“, уточни директорът.
Манолов добави, че се очакват нови автобуси още през декември, но доставката зависи от процедурни срокове.
„И аз искам да дойдат по-рано, но за съжаление има законови процедури, които не зависят от нас“, каза още той.
Въпреки увеличените заплати и бонусите след протестите през май, недостигът на шофьори в столичния градски транспорт остава сериозен. По данни на дружеството липсват около 300 водачи, а причините са комбинация от тежък трафик, липса на приоритет за градския транспорт и недобра инфраструктура.
- Реклама -
„Недостигът към момента е около 300 шофьори. Основният проблем е, че в много сектори в България липсват квалифицирани кадри. И ние не правим изключение“, заяви директорът на „Столичен автотранспорт“ Стилиян Манолов в ефира на „Здравей, България“.
По думите му, заплатите са увеличавани седем пъти за последните шест години, но проблемът с кадрите се е изострил след COVID-кризата.
„По време на пандемията нямахме проблем с набиране на шофьори, защото много сънародници, работещи в чужбина, се върнаха у нас. След края на кризата обаче те отново заминаха, и така се стигна до настоящия недостиг“, обясни Манолов.
Той посочи, че тежкият трафик, ниската толерантност на пътя и отговорността към пътниците често отказват кандидатите:
„Работата е отговорна. Всеки шофьор ежедневно отговаря за стотици пътници – това е голямо предизвикателство.“
За да компенсира липсата на персонал, дружеството вече наема шофьори от Узбекистан.
„В момента в градския транспорт на София работят 11 шофьори от Узбекистан. Езиковата бариера се преодолява с обучение – това е нормален процес. Както българи работят в чужбина, така и чужденци идват да работят у нас“, уточни директорът.
Манолов добави, че се очакват нови автобуси още през декември, но доставката зависи от процедурни срокове.
„И аз искам да дойдат по-рано, но за съжаление има законови процедури, които не зависят от нас“, каза още той.
САЩ и Великобритания предоставиха дерогация на България по отношение на „Лукойл“, което представлява „безспорен успех“ за правителството на премиера Роден Желязков, заяви министърът на...
Съединените щати предоставиха отсрочка за България по отношение на санкциите срещу „Лукойл“. Министерството на финансите на САЩ обяви, че на четири български компании, свързани...
"Румен Спецов, който вече не е човек на "Продължаваме промяната", а на Борисов и Пеевски, е сложен, за да свърши мръсната работа."
Това каза народният...
Това искаха Софиянци през Д2 и пп и това получиха. Кой им е крив. Пеевски или Борисов или неграмотния им ДС кмет. Да го духат. Да си носят последствията. Смятам че съвсем скор там ще бъде катастрофа и за боклука и за софиянци и за ппттата и най вече за главния шарлатанин на който освен всички шарлатании Боташ му тежи като котвен камък на врата и няма как да се оттърве. Дерзайте софиянци.
Румен Филатов всички проблеми в София са плод на управлението на ГЕРБ и в частност на Фандъкова!Почти нищо хубаво не е направено през 12 годишното и управление!Не харесвам Терзиев,но определено е бойкотиран от Общинския съвет и кадрите на ГЕРБ!Целта е да бъде дискредитиран и пак да си изберем ГЕРБ другия път!
В НС има излишък. Времето от там бе.
Нали много пара взимат??? Пък никой не иска да работи!?
Всичко се прави със цел съботиране на кмета…
Това искаха Софиянци през Д2 и пп и това получиха. Кой им е крив. Пеевски или Борисов или неграмотния им ДС кмет. Да го духат. Да си носят последствията. Смятам че съвсем скор там ще бъде катастрофа и за боклука и за софиянци и за ппттата и най вече за главния шарлатанин на който освен всички шарлатании Боташ му тежи като котвен камък на врата и няма как да се оттърве. Дерзайте софиянци.
Румен Филатов всички проблеми в София са плод на управлението на ГЕРБ и в частност на Фандъкова!Почти нищо хубаво не е направено през 12 годишното и управление!Не харесвам Терзиев,но определено е бойкотиран от Общинския съвет и кадрите на ГЕРБ!Целта е да бъде дискредитиран и пак да си изберем ГЕРБ другия път!