Едва ли има някой, който не си спомня от миналото лято ексцентричните клипове в интернет пространството, показващи хора, които изливат кофа ледена вода върху себе си. Но за какво беше цялата тази щуротия и как този формат трансформира благотворителността?
Според най-голямата социална медия в света – Фейсбук, има повече от 17 милиона клипа, гледани от повече от 440 милиона души по цял свят. Съответно благотворителните организации успяха да реализират печалба, надминаваща очакванията. АЛС асоциацията в САЩ, представяща хората с амиотрофична латерална склероза и всички други моторно-двигателни нарушения, получи сума от 115 млн щатски долара в дарения. Във Великобритания форматът постигна своя триумфален успех благодарение на изобретателна двойка от Йоркшир – Паула и Робърт Магур, забелязали предизвикателството и чрез дарителска страница подкрепили инициативата. От най-съществените постижения на предизвикателството е даването на положителният ефект върху изследванията на причините за заболяването, запознаването на обществото и финансирането на хората с АЛС. Въпреки това, Асоциацията на хората с АЛС е решила това лято да не повтаря кампанията, но даде тласък на различни асоциации да започнат подобни формати с още по-атрактивни предизвикателства. Новите хоризонти, открити пред благотворителността може би ще бъдат ново начало за милиони хора, смятани за неизлечимо болни.