90 километра в час е новото ограничение, което влиза в сила от днес, 1 април. То се въвежда само в определени части от магистралите „Хемус“ и „Тракия“. Причината за тези мерки са липсата на средства за ремонт на участъците, които са неравни и опасни. Това беше съобщено още преди няколко дена от Лиляна Павлова – министър на регионалното развитие и благоустройството.
Новото ограничение на скоростта ще обхваща части от магистралите „Хемус“ и „Тракия“, които са неравни. На магистрала „Тракия“ – ограниченията са в областите Пазарджик и Пловдив. На АМ „Хемус“ намаляването на скоростта се отнася за отсечки между Шумен и Варна.
Първата ограничителна табела е поставена на магистрала „Тракия” – между 119-ия и 133-ия километър, който е определен за опасен. На много места по магистралата пътят има дупки, неравности и пропадания, а на места дори асфалтът липсва. Всичко това води до тежки и трагични инциденти.
Министър Павлова беше категорична, че най-добрият вариант е да се ремонтират проблемните участъци, но необходимите средства за най-тежкия участък, около 67 км на автомагистрала „Тракия“ и след това за област Пазарджик, са 70 млн. лв. и то само за рехабилитация, а не цялостно възстановяване на платното. По нейните думи, участъкът, който е най-критичен на магистрала „Хемус“ в участъка Шумен – Белокопитово е около 30 км, а там са необходими допълнителни 30 млн. лв. само за да се изравнят неравностите на пътя. А тези 100 млн. лв. ги нямаме предвидени в бюджета, тъй като цялостният бюджет за текущ ремонт на пътя, включително зимно, варира около 50 -70 млн. лв.
„Докато бъдат намерени средства и тези участъци бъдат ремонтирани, дотогава ще има това ограничение. Искрено се надявам това да приключи още това лято”, коментира шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров.
Така че засега шофьорите ще трябва да ограничат скоростта по родните ни магистрали и да се молят да не попаднат на някоя фатална за живота им дупка.
ОТ ДНЕС С 90 КМ/ЧАС ПО МАГИСТРАЛИТЕ „ХЕМУС“ И „ТРАКИЯ“
90 километра в час е новото ограничение, което влиза в сила от днес, 1 април. То се въвежда само в определени части от магистралите „Хемус“ и „Тракия“. Причината за тези мерки са липсата на средства за ремонт на участъците, които са неравни и опасни. Това беше съобщено още преди няколко дена от Лиляна Павлова – министър на регионалното развитие и благоустройството.
Новото ограничение на скоростта ще обхваща части от магистралите „Хемус“ и „Тракия“, които са неравни. На магистрала „Тракия“ – ограниченията са в областите Пазарджик и Пловдив. На АМ „Хемус“ намаляването на скоростта се отнася за отсечки между Шумен и Варна.
Първата ограничителна табела е поставена на магистрала „Тракия” – между 119-ия и 133-ия километър, който е определен за опасен. На много места по магистралата пътят има дупки, неравности и пропадания, а на места дори асфалтът липсва. Всичко това води до тежки и трагични инциденти.
Министър Павлова беше категорична, че най-добрият вариант е да се ремонтират проблемните участъци, но необходимите средства за най-тежкия участък, около 67 км на автомагистрала „Тракия“ и след това за област Пазарджик, са 70 млн. лв. и то само за рехабилитация, а не цялостно възстановяване на платното. По нейните думи, участъкът, който е най-критичен на магистрала „Хемус“ в участъка Шумен – Белокопитово е около 30 км, а там са необходими допълнителни 30 млн. лв. само за да се изравнят неравностите на пътя. А тези 100 млн. лв. ги нямаме предвидени в бюджета, тъй като цялостният бюджет за текущ ремонт на пътя, включително зимно, варира около 50 -70 млн. лв.
„Докато бъдат намерени средства и тези участъци бъдат ремонтирани, дотогава ще има това ограничение. Искрено се надявам това да приключи още това лято”, коментира шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров.
Така че засега шофьорите ще трябва да ограничат скоростта по родните ни магистрали и да се молят да не попаднат на някоя фатална за живота им дупка.