Search Suggestions
      събота, 12.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          МО: Пилотите са виновни за авиокатастрофата край „Граф Игнатиево“

          Човешкият живот е най-ценният капитал за Министерство на отбраната (МО). Това заяви служебният министър на отбраната Атанас Запрянов на пресконференция относно резултатите от проверките на авиационния инцидент в „Граф Игнатиево“, предаде репортер на БГНЕС.

          - Реклама -

          В пресконференцията участват и заместник-началникът на отбраната генерал-лейтенант Цанко Стойков, полковник Петко Василев, държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ в Служба „Военна полиция“.

          Запрянов отбеляза, че това разследване е независимо от съдебното и досъдебното.

          По думите му след такъв инцидент, ако човек не си задава въпроса защо и не се опитва да разбере истината, не е за тази работа.

          Стремим се да изясним обстоятелствата и причините, за да не допускаме повече такива инциденти, каза министърът на отбраната.

          „Много пъти ме питате за оставки – имате право да задавате този въпрос, защото всеки трябва да носи своята отговорност, но МО не е съд и не раздава присъди“, подчерта той и добави, че няма мероприятие на Въоръжените сили, което да не включва мерки за безопасност.

          Запрянов е категоричен, че командирите трябва да вдъхват респект и надеждност.

          „След като стане ясна цялата информация, тогава ще говорим за кадрови смени“, каза още той и допълни, че съвсем скоро ще оповести своите решения.

          В началото на пресконференцията стана ясно, че разследването, което провежда Военна прокуратура, продължава.

          Полковник Петко Василев, държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ в Служба „Военна полиция“, също отбеляза, че установяването на вина и отговорност не е предмет на разследването на комисията.

          Той съобщи, че преди полета е установено, че психофизическото състояние на пилотите позволява да изпълнят зададената задача.

          Полк. Василев посочи, че самолетът е произведен през 1990 г. от бивша Чехословакия, притежава сертификат за летателна годност и е ремонтиран през 2015 г.

          По отношение на отказа на силовата обстановка, независимото разследване е установило, че лопатките от първата степен на компресора липсват, както и че са деформирани.

          Държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ обясни, че това се получава при работа на турбините на повишени нива на двигателя. „Двигателят е бил на максимален режим“, уточни той.

          Полк. Василев добави, че не са регистрирани сигнали от екипажа за проблеми.

          Комисията не е констатирала отклонение в параметрите на работата на авиационната техника.

          Комисията счита, че ситуацията се е развила от нормални до катастрофални нива. С въвеждането на самолета във вертикална фигура с тези параметри на самолета, ситуацията се е превърнала в сложна. След като екипажът не е предприел действия за аварийно напускане на самолета, ситуацията се е превърнала в катастрофална.

          В заключение комисията е констатирала „поемането на неоправдано висок риск при изпълнение на фигурата от висшия пилотаж“.

          Очаквайте подробности. IБГНЕС

          Човешкият живот е най-ценният капитал за Министерство на отбраната (МО). Това заяви служебният министър на отбраната Атанас Запрянов на пресконференция относно резултатите от проверките на авиационния инцидент в „Граф Игнатиево“, предаде репортер на БГНЕС.

          - Реклама -

          В пресконференцията участват и заместник-началникът на отбраната генерал-лейтенант Цанко Стойков, полковник Петко Василев, държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ в Служба „Военна полиция“.

          Запрянов отбеляза, че това разследване е независимо от съдебното и досъдебното.

          По думите му след такъв инцидент, ако човек не си задава въпроса защо и не се опитва да разбере истината, не е за тази работа.

          Стремим се да изясним обстоятелствата и причините, за да не допускаме повече такива инциденти, каза министърът на отбраната.

          „Много пъти ме питате за оставки – имате право да задавате този въпрос, защото всеки трябва да носи своята отговорност, но МО не е съд и не раздава присъди“, подчерта той и добави, че няма мероприятие на Въоръжените сили, което да не включва мерки за безопасност.

          Запрянов е категоричен, че командирите трябва да вдъхват респект и надеждност.

          „След като стане ясна цялата информация, тогава ще говорим за кадрови смени“, каза още той и допълни, че съвсем скоро ще оповести своите решения.

          В началото на пресконференцията стана ясно, че разследването, което провежда Военна прокуратура, продължава.

          Полковник Петко Василев, държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ в Служба „Военна полиция“, също отбеляза, че установяването на вина и отговорност не е предмет на разследването на комисията.

          Той съобщи, че преди полета е установено, че психофизическото състояние на пилотите позволява да изпълнят зададената задача.

          Полк. Василев посочи, че самолетът е произведен през 1990 г. от бивша Чехословакия, притежава сертификат за летателна годност и е ремонтиран през 2015 г.

          По отношение на отказа на силовата обстановка, независимото разследване е установило, че лопатките от първата степен на компресора липсват, както и че са деформирани.

          Държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ обясни, че това се получава при работа на турбините на повишени нива на двигателя. „Двигателят е бил на максимален режим“, уточни той.

          Полк. Василев добави, че не са регистрирани сигнали от екипажа за проблеми.

          Комисията не е констатирала отклонение в параметрите на работата на авиационната техника.

          Комисията счита, че ситуацията се е развила от нормални до катастрофални нива. С въвеждането на самолета във вертикална фигура с тези параметри на самолета, ситуацията се е превърнала в сложна. След като екипажът не е предприел действия за аварийно напускане на самолета, ситуацията се е превърнала в катастрофална.

          В заключение комисията е констатирала „поемането на неоправдано висок риск при изпълнение на фигурата от висшия пилотаж“.

          Очаквайте подробности. IБГНЕС

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Борисов: Държавата е стабилна и с възходящ хоризонт

          За първи път България има рейтинг от високия инвестиционен клас. Това написа във фейсбук лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов. Европейската рейтингова агенция "Scope Ratings" повиши...

          Станков: Договорът с „Боташ“ е бил излишен и още е

          Договорът с турската държавна компания "Боташ" е бил излишен, когато е сключен и все още е излишен. Това каза енергийният министър Жечо Станков в...

          Желязков: Повишеният кредитен рейтинг е сериозен вот на доверие за българската държава

          Дългосрочният кредитен рейтинг на България вече е от високия инвестиционен клас, какъвто до момента страната ни никога не е имала. Това заяви премиерът Росен...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions