Search Suggestions
      Search Suggestions

          МО: Пилотите са виновни за авиокатастрофата край „Граф Игнатиево“

          Човешкият живот е най-ценният капитал за Министерство на отбраната (МО). Това заяви служебният министър на отбраната Атанас Запрянов на пресконференция относно резултатите от проверките на авиационния инцидент в „Граф Игнатиево“, предаде репортер на БГНЕС.

          В пресконференцията участват и заместник-началникът на отбраната генерал-лейтенант Цанко Стойков, полковник Петко Василев, държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ в Служба „Военна полиция“.

          Запрянов отбеляза, че това разследване е независимо от съдебното и досъдебното.

          По думите му след такъв инцидент, ако човек не си задава въпроса защо и не се опитва да разбере истината, не е за тази работа.

          Стремим се да изясним обстоятелствата и причините, за да не допускаме повече такива инциденти, каза министърът на отбраната.

          „Много пъти ме питате за оставки – имате право да задавате този въпрос, защото всеки трябва да носи своята отговорност, но МО не е съд и не раздава присъди“, подчерта той и добави, че няма мероприятие на Въоръжените сили, което да не включва мерки за безопасност.

          Запрянов е категоричен, че командирите трябва да вдъхват респект и надеждност.

          „След като стане ясна цялата информация, тогава ще говорим за кадрови смени“, каза още той и допълни, че съвсем скоро ще оповести своите решения.

          В началото на пресконференцията стана ясно, че разследването, което провежда Военна прокуратура, продължава.

          Полковник Петко Василев, държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ в Служба „Военна полиция“, също отбеляза, че установяването на вина и отговорност не е предмет на разследването на комисията.

          Той съобщи, че преди полета е установено, че психофизическото състояние на пилотите позволява да изпълнят зададената задача.

          Полк. Василев посочи, че самолетът е произведен през 1990 г. от бивша Чехословакия, притежава сертификат за летателна годност и е ремонтиран през 2015 г.

          По отношение на отказа на силовата обстановка, независимото разследване е установило, че лопатките от първата степен на компресора липсват, както и че са деформирани.

          Държавен експерт в отдел „Разследване на авиационни произшествия и инциденти“ обясни, че това се получава при работа на турбините на повишени нива на двигателя. „Двигателят е бил на максимален режим“, уточни той.

          Полк. Василев добави, че не са регистрирани сигнали от екипажа за проблеми.

          Комисията не е констатирала отклонение в параметрите на работата на авиационната техника.

          Комисията счита, че ситуацията се е развила от нормални до катастрофални нива. С въвеждането на самолета във вертикална фигура с тези параметри на самолета, ситуацията се е превърнала в сложна. След като екипажът не е предприел действия за аварийно напускане на самолета, ситуацията се е превърнала в катастрофална.

          В заключение комисията е констатирала „поемането на неоправдано висок риск при изпълнение на фигурата от висшия пилотаж“.

          Очаквайте подробности. IБГНЕС

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          Сайтът е защитен от reCAPTCHA и Политиката за Поверителност и Общи Условия на Google са приложени.

          Search Suggestions
              Search Suggestions