Search Suggestions
      неделя, 10.08.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          ИМА ЛИ ДОСТЪП ДО КАЧЕСТВЕНО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА УЧЕНИЦИТЕ В БЪЛГАРИЯ?

          Образователната система обхваща над 1,2 млн. oбучавани от предучилищното до висшето образование. Според оценки на ООН броят на децата в училищна възраст между 2015 и 2030 г. ще намалее с 10%, което се дължи на ниската раждаемост и миграцията.
          Статистиката е посочена от обединението на няколко организации „Образование България 2030“. Според тях в момента над 40% от българските ученици в гимназиален етап няма базисни умения за четене и разбиране на текст, за осмисляне на различни видове информация, за взимане на логически решения в реални житейски ситуации (PISA 2012).
          Данните посочени от организациите показват, че учениците с ниски резултати, с неразвити умения и с ниска мотивация идват предимно от по-бедни общности, от по-малки населени места, от непрофилирани и средните общообразователни училища. България е страната в Европейския съюз с най-голяма връзка между социално-икономическия статус на учениците и техните резултатите в училище.
          Мнозинството от училищата в България по никакъв начин на успяват да осигурят достъп до качествено образование за учениците – не компенсират дефицитите на произхода и средата. Училището не е инструмент за социална мобилност в нашето общество – то просто преповтаря и затвърждава неравенствата.
          Макар пазарът на труда днес да търси кадри и да е готов да наеме всеки подходящ млад човек на работа, в България над 25% от младите хора не работят, не се обучават и не учат във ВУЗ. Образованието, което получават в училище, не ги подготвя адекватно за успех в XXI век.
          В заключение „Образование България 2030“ посочва, че в момента системата ни страда от липса на: ефективни механизми за управление на качеството, достатъчен брой и с високо качество преподаватели, учебни програми и съдържание, отговарящи на нуждите на икономиката и обществото на знанието в XXI век, гарантиран достъп на всяко дете и младеж до училище и предучилищна подготовка, разнообразни форми за подкрепа на развитието на деца с различни таланти и обучителни затруднения.

          Образователната система обхваща над 1,2 млн. oбучавани от предучилищното до висшето образование. Според оценки на ООН броят на децата в училищна възраст между 2015 и 2030 г. ще намалее с 10%, което се дължи на ниската раждаемост и миграцията.
          Статистиката е посочена от обединението на няколко организации „Образование България 2030“. Според тях в момента над 40% от българските ученици в гимназиален етап няма базисни умения за четене и разбиране на текст, за осмисляне на различни видове информация, за взимане на логически решения в реални житейски ситуации (PISA 2012).
          Данните посочени от организациите показват, че учениците с ниски резултати, с неразвити умения и с ниска мотивация идват предимно от по-бедни общности, от по-малки населени места, от непрофилирани и средните общообразователни училища. България е страната в Европейския съюз с най-голяма връзка между социално-икономическия статус на учениците и техните резултатите в училище.
          Мнозинството от училищата в България по никакъв начин на успяват да осигурят достъп до качествено образование за учениците – не компенсират дефицитите на произхода и средата. Училището не е инструмент за социална мобилност в нашето общество – то просто преповтаря и затвърждава неравенствата.
          Макар пазарът на труда днес да търси кадри и да е готов да наеме всеки подходящ млад човек на работа, в България над 25% от младите хора не работят, не се обучават и не учат във ВУЗ. Образованието, което получават в училище, не ги подготвя адекватно за успех в XXI век.
          В заключение „Образование България 2030“ посочва, че в момента системата ни страда от липса на: ефективни механизми за управление на качеството, достатъчен брой и с високо качество преподаватели, учебни програми и съдържание, отговарящи на нуждите на икономиката и обществото на знанието в XXI век, гарантиран достъп на всяко дете и младеж до училище и предучилищна подготовка, разнообразни форми за подкрепа на развитието на деца с различни таланти и обучителни затруднения.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Военни хеликоптери от Крумово се включиха в гасенето на пожари в Бургаска област

          Екипаж от 24-а авиобаза – Крумово с вертолет AS-532 AL Cougar насочи усилията си към потушаване на пожара в района на с. Сливово, обл....

          Пожарът във вилната зона на гр. Харманли е овладян – няма опасност за жителите

          Днес около 17:00 ч. във вилната зона на Харманли, близо до пункт за изкупуване на стари автомобили, избухна пожар. Благодарение на бързата намеса на пожарните...

          България получава 480 млн. евро по механизма SAFE за съвместния проект на ВМЗ – Сопот и „Райнметал“

          България ще получи близо 480 милиона евро финансова помощ по европейския механизъм за сигурност SAFE за реализиране на проекта за създаване на съвместно дружество...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions