Процентът на отличните оценки е по-висок от този на слабите. Такава равносметка направиха представителите на образователното министерство, след като през месец май бяха проведени зрелостните изпити за учениците.
Според информацията изключение в това отношение прави философията, където отлично представителите се и тези, които са дали лоши оценки, са равни. Различно е и при географията, където двойките са повече от шестиците.
Немската гимназия в София е с най-добри резултати при първата матура. При втория изпит изненада е училището в село Чепинци, което е на трето място. То е с 26 ученици.
При изпита по български език и литература проблем е създал правописът на променливо „я”, о и у. Най-лошо преставяне има на слято и полуслято писане. Ниска постижимост се наблюдава и при пунктуацията. Нисък процент на постижимост отчитат и при свързване на герои с творба.
Най-нисък процент на постижимост е изискването за разпознаване на чужда дума в текст. Най-трудна е била за разпознаване думата „ хронометър”. Умения за речева практика-преразказ 28%-0 точки. Максимум точки – само 7% от зрелостниците. При анализа на „ Косачи” е двойно увеличен процентът на учениците, които правят премисляне на текста-6%. Изискването е те да създадат интерпретативен текст. Вариантите за разработка беше есе или интерпретативно съчинение. Преоблава по традиция процентът на избиращите да пишат есе.
След матурите: Повече отличници, по-малко двойкаджии
Процентът на отличните оценки е по-висок от този на слабите. Такава равносметка направиха представителите на образователното министерство, след като през месец май бяха проведени зрелостните изпити за учениците.
Според информацията изключение в това отношение прави философията, където отлично представителите се и тези, които са дали лоши оценки, са равни. Различно е и при географията, където двойките са повече от шестиците.
Немската гимназия в София е с най-добри резултати при първата матура. При втория изпит изненада е училището в село Чепинци, което е на трето място. То е с 26 ученици.
При изпита по български език и литература проблем е създал правописът на променливо „я”, о и у. Най-лошо преставяне има на слято и полуслято писане. Ниска постижимост се наблюдава и при пунктуацията. Нисък процент на постижимост отчитат и при свързване на герои с творба.
Най-нисък процент на постижимост е изискването за разпознаване на чужда дума в текст. Най-трудна е била за разпознаване думата „ хронометър”. Умения за речева практика-преразказ 28%-0 точки. Максимум точки – само 7% от зрелостниците. При анализа на „ Косачи” е двойно увеличен процентът на учениците, които правят премисляне на текста-6%. Изискването е те да създадат интерпретативен текст. Вариантите за разработка беше есе или интерпретативно съчинение. Преоблава по традиция процентът на избиращите да пишат есе.