От февруари месец цената на шофьорските курсове се очаква да скочи до 2000 лева.
- Реклама -
В края на миналата година цената на курс за категория „В“ беше около 1300-1400 лв. Като се сложи данък добавена стойност (ДДС), като се сложат и изпитите – пак отиваше на 1500-1600 лв.
“Цената на шофьорския курс се калкулира от две неща – обучението по теория и след това обучението по практика“.
Това каза председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов пред Bulgaria ON AIR. Той обясни, че обучението по практика се базира на брой часове, залегнали в програмата за обучение, и цената на един моточас в продължение на 50 минути.
„В един моточас имаме 32 позиции. Всяка година имаме адаптиране към икономическата среда. Моментната цена не е увеличена, това е адаптиране към новата ситуация в икономиката. Забравя се, че един преглед на автомобил до преди 8 месеца беше 45 лв.- в момента е над 130 лв. На едно МПС, което е камион с ремарке или автобус, прегледът му е 260 лв. Всичко това рефлектира“, коментира той и уточни, че един моточас сега в София варира между 45 и 55 лв. “
Теоритичната цена на обучението варира между 280 и 350 лева. Цената включва и новите изисквания.
„Имаме и една допълнителна държавна такса от теория и практика. В по-големите населени места това е цената. Ако аз не съм си свършил работата, има достатъчно институции. След 12 февруари се очаква още едно увеличение на цената, което идва от новите наложени дигитализации в сферата на обучението. Дадоха ни система, която трябва да тестваме, т.нар. следене по време на обучението. Ние протестирахме това, но до момента диалог няма. Всичко е на нашия джоб“
Отговорността е голяма, напомни още председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
„Аз отговарям за този в колата, за този, който управлява, за автомобила и за всичко останало. Утре никой няма да ме оневини, ако нямам връзка с „Автомобилна администрация“, че записът е спрял. 250 хиляди човека се движат за две години по пътищата на България, 0,1% са пътнотранспортните произшествия, създадени от тях“
От февруари месец цената на шофьорските курсове се очаква да скочи до 2000 лева.
- Реклама -
В края на миналата година цената на курс за категория „В“ беше около 1300-1400 лв. Като се сложи данък добавена стойност (ДДС), като се сложат и изпитите – пак отиваше на 1500-1600 лв.
“Цената на шофьорския курс се калкулира от две неща – обучението по теория и след това обучението по практика“.
Това каза председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов пред Bulgaria ON AIR. Той обясни, че обучението по практика се базира на брой часове, залегнали в програмата за обучение, и цената на един моточас в продължение на 50 минути.
„В един моточас имаме 32 позиции. Всяка година имаме адаптиране към икономическата среда. Моментната цена не е увеличена, това е адаптиране към новата ситуация в икономиката. Забравя се, че един преглед на автомобил до преди 8 месеца беше 45 лв.- в момента е над 130 лв. На едно МПС, което е камион с ремарке или автобус, прегледът му е 260 лв. Всичко това рефлектира“, коментира той и уточни, че един моточас сега в София варира между 45 и 55 лв. “
Теоритичната цена на обучението варира между 280 и 350 лева. Цената включва и новите изисквания.
„Имаме и една допълнителна държавна такса от теория и практика. В по-големите населени места това е цената. Ако аз не съм си свършил работата, има достатъчно институции. След 12 февруари се очаква още едно увеличение на цената, което идва от новите наложени дигитализации в сферата на обучението. Дадоха ни система, която трябва да тестваме, т.нар. следене по време на обучението. Ние протестирахме това, но до момента диалог няма. Всичко е на нашия джоб“
Отговорността е голяма, напомни още председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
„Аз отговарям за този в колата, за този, който управлява, за автомобила и за всичко останало. Утре никой няма да ме оневини, ако нямам връзка с „Автомобилна администрация“, че записът е спрял. 250 хиляди човека се движат за две години по пътищата на България, 0,1% са пътнотранспортните произшествия, създадени от тях“
11-годишно дете e блъснато от автомобил на пешеходна пътека в Казанлък тази вечер, предаде Нова.
Водачът на автомобила е бил 21-годишен младеж. Пострадалото дете е...
Забавеното правосъдие често се приравнява с отказ от правосъдие – то удължава страданията на гражданите, обезсмисля съдебните процеси и руши доверието в системата. За...
1000 евра , всички цени за 5 години станаха същите ,но в евра … Това е подготовката за т.н. Евро , вдигат се заплати пенсии ,но в два пъти пъти и половина се вдигат цените на всичко и така покупателната способност е същата даже по-малка 😉
Бончева Сузана Още малко и в центъра нито една кола няма да може да влиза освен тия които возят търтеите.А и замисъла е човека да няма нищо и да го убеждават че е щастлив ( не че материализма е щастие) но без някои елементарни неща на мн хора ще им е трудно
Нищо не научават в курсовете Нас ни караха и закона да учим и устройството на колата и правилника да знаем Сегашните наистина са любители шофьори Гола вода каскадьори Ииии да ви кажа По добре Руски коли дето не вдигаха много и хората не се трепеха
Баси ненормалниците!!!
1000 евра , всички цени за 5 години станаха същите ,но в евра … Това е подготовката за т.н. Евро , вдигат се заплати пенсии ,но в два пъти пъти и половина се вдигат цените на всичко и така покупателната способност е същата даже по-малка 😉
Да живее Украйна! Кой разбрал, разбрал
А за бай МАНГО,дето не може да чете и пише…КОЛКО Е???
Е, ще вземат книжки в ЕС, а нашите ненаситници ще духат супата.
Петър Пенчев Че тя там да не е без пари ???
Но ТОВА НЕ ВЛИЗА В КОШНИЦАТА ЗА СТАБИЛНОСТ.
По времето на соца е бил 300 лева при минимална заплата 120 лева.
Милена Василева Е и ?
Милена Василева Но пък ставаха истински Професионалисти!
Супер, 5000 да стане…
Христо Николов ама евро нали
Нивото на заплатите и пенсиите какво е
Емилиян Георгиев
35 г на едни т¥®теи грам не им дреме дали на народа му стига заплата,пенсия,и тн.
Всичко се прави за да не притежава никой коли
Бончева Сузана Още малко и в центъра нито една кола няма да може да влиза освен тия които возят търтеите.А и замисъла е човека да няма нищо и да го убеждават че е щастлив ( не че материализма е щастие) но без някои елементарни неща на мн хора ще им е трудно
V.G. SJ да точно така това е новия световен ред
50 лева на моточас, пълни смешници алчни и нагли. ГТП се плаща веднъж в година.
Нищо не научават в курсовете Нас ни караха и закона да учим и устройството на колата и правилника да знаем Сегашните наистина са любители шофьори Гола вода каскадьори Ииии да ви кажа По добре Руски коли дето не вдигаха много и хората не се трепеха
То па едни курсове нема що
Няма край лакомията
То пък едни шофьори стават……