Search Suggestions
      събота, 19.04.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Промени във въздушния транспорт: По-малко компенсации за закъснели полети

          Европейската комисия предложи промени в регламента за въздушния транспорт, които ще ограничат правата на пътниците в случай на закъснения и отменени полети. Най-съществената промяна е вдигането на прага за обезщетение при закъснение от сегашните 3 часа на 5 часа.

          - Реклама -

          Освен това при отменени полети, авиокомпаниите ще имат до 8 часа, за да се свържат с пътника и да предложат алтернативен транспорт. Дотогава превозвачът е длъжен да осигури храна, напитки и, ако е необходимо – хотел. Ако това не се случи, пътникът ще трябва сам да поеме разходите си, което често излиза скъпо.

          Реакциите не закъсняха. От Асоциация „Активни потребители“ предупреждават, че „кръгът от потребители, които ще получат обезщетение, ще се намали драстично“, тъй като в повечето случаи закъсненията са под 5 часа.

          Борис – пътник, който преди време е получил обезщетение след полет от Прага до София – смята, че новите правила ще създадат хаос и ще ощетят пътниците.

          От Европейския потребителски център настояват за баланс между интересите на авиокомпаниите и правата на пътуващите.

          Предложените промени все още подлежат на одобрение от Европейския парламент и Съвета на ЕС.

          Европейската комисия предложи промени в регламента за въздушния транспорт, които ще ограничат правата на пътниците в случай на закъснения и отменени полети. Най-съществената промяна е вдигането на прага за обезщетение при закъснение от сегашните 3 часа на 5 часа.

          - Реклама -

          Освен това при отменени полети, авиокомпаниите ще имат до 8 часа, за да се свържат с пътника и да предложат алтернативен транспорт. Дотогава превозвачът е длъжен да осигури храна, напитки и, ако е необходимо – хотел. Ако това не се случи, пътникът ще трябва сам да поеме разходите си, което често излиза скъпо.

          Реакциите не закъсняха. От Асоциация „Активни потребители“ предупреждават, че „кръгът от потребители, които ще получат обезщетение, ще се намали драстично“, тъй като в повечето случаи закъсненията са под 5 часа.

          Борис – пътник, който преди време е получил обезщетение след полет от Прага до София – смята, че новите правила ще създадат хаос и ще ощетят пътниците.

          От Европейския потребителски център настояват за баланс между интересите на авиокомпаниите и правата на пътуващите.

          Предложените промени все още подлежат на одобрение от Европейския парламент и Съвета на ЕС.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Нефтен разлив в Черно море отмени плановете на руските туристи за почивка на известен курорт

          Мащабен разлив на нефт в Черно море накара московския орган за защита на потребителите да призове руските туристи да преосмислят летните си планове, като...

          Нападател с нож рани двама души пред супермаркет в Германия

          Двама души са били тежко ранени при нападение с нож пред супермаркет в Рохлиц, Източна Германия. 23-годишен заподозрян е бил арестуван за нападението. Мъжът е...

          Ива Иванова се класира за четвъртфиналите на турнир в Италия

          Ива Иванова се класира за четвъртфиналите на тенис турнира на клей в Санта Маргерита ди Пула, Италия, с награден фонд от 30 хиляди долара....

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions