Европейската комисия предложи промени в регламента за въздушния транспорт, които ще ограничат правата на пътниците в случай на закъснения и отменени полети. Най-съществената промяна е вдигането на прага за обезщетение при закъснение от сегашните 3 часа на 5 часа.
- Реклама -
Освен това при отменени полети, авиокомпаниите ще имат до 8 часа, за да се свържат с пътника и да предложат алтернативен транспорт. Дотогава превозвачът е длъжен да осигури храна, напитки и, ако е необходимо – хотел. Ако това не се случи, пътникът ще трябва сам да поеме разходите си, което често излиза скъпо.
Реакциите не закъсняха. От Асоциация „Активни потребители“ предупреждават, че „кръгът от потребители, които ще получат обезщетение, ще се намали драстично“, тъй като в повечето случаи закъсненията са под 5 часа.
Борис – пътник, който преди време е получил обезщетение след полет от Прага до София – смята, че новите правила ще създадат хаос и ще ощетят пътниците.
От Европейския потребителски център настояват за баланс между интересите на авиокомпаниите и правата на пътуващите.
Предложените промени все още подлежат на одобрение от Европейския парламент и Съвета на ЕС.
Европейската комисия предложи промени в регламента за въздушния транспорт, които ще ограничат правата на пътниците в случай на закъснения и отменени полети. Най-съществената промяна е вдигането на прага за обезщетение при закъснение от сегашните 3 часа на 5 часа.
- Реклама -
Освен това при отменени полети, авиокомпаниите ще имат до 8 часа, за да се свържат с пътника и да предложат алтернативен транспорт. Дотогава превозвачът е длъжен да осигури храна, напитки и, ако е необходимо – хотел. Ако това не се случи, пътникът ще трябва сам да поеме разходите си, което често излиза скъпо.
Реакциите не закъсняха. От Асоциация „Активни потребители“ предупреждават, че „кръгът от потребители, които ще получат обезщетение, ще се намали драстично“, тъй като в повечето случаи закъсненията са под 5 часа.
Борис – пътник, който преди време е получил обезщетение след полет от Прага до София – смята, че новите правила ще създадат хаос и ще ощетят пътниците.
От Европейския потребителски център настояват за баланс между интересите на авиокомпаниите и правата на пътуващите.
Предложените промени все още подлежат на одобрение от Европейския парламент и Съвета на ЕС.