Китайските износители търсят нови възможности за излизане на световните пазари в условията на продължаващата търговска война със САЩ.
Ключови за това са търговските панаири, на които много от тях могат да представят своите продукти и да създадат канали за продажби, за да компенсират въздействието на митата. Крайната цел е да се намерят други възможности извън традиционните пазари като САЩ.
Кантонският панаир и Китайското международно изложение за потребителски продукти (CICPE) служат като ключови платформи за бизнеса.
Щандовете на тазгодишния Кантонски панаир в южния китайски мегаполис Гуанджоу, провинция Гуандун, са много търсени сред китайските износители, които се надяват да изградят нови бизнес отношения на алтернативни пазари.
„Със сигурност ще разширим пазарите си в чужбина освен в Съединените щати. Този продукт е ключов фокус в момента. Той има съвременни функции. Клиенти от Полша и Холандия искаха да подпишат ексклузивно споразумение за дистрибуция с нас точно тук“, каза Танг Шушенг, участник в изложението, цитиран от „Евронюз“.
Освен в разширяване на продажбите, китайските износители инвестират и в производствени мощности в чужбина, за да засилят присъствието си на световните пазари.
„Планираме да инвестираме 10 млн. юана (около 1,37 млн. щатски долара) в изграждането на фабрики в чужбина. Всъщност вече сме намерили местни доставчици на основни компоненти“, заяви Хуанг Шую, друг бизнесмен.
Организаторите на Кантонския панаир съобщават, че в тазгодишния панаир, който ще продължи до 5 май, участват около 31 000 фирми, което е с близо 900 повече в сравнение с предишния панаир.
На току-що приключилото изложение CICPE много китайски износители се опитаха да разнообразят своите марки и вериги за доставки, надявайки се да гарантират, че ще останат устойчиви в непредсказуемата търговска среда.
Някои предприятия въвеждат собствени марки, съобразени с конкретни международни пазари и с цел разширяване на вътрешния си пазарен дял.
„Миналата година започнахме да лансираме наши собствени марки и тези продукти се представиха много добре на руския пазар“, каза Ран Ян, собственик на фирма.
САЩ и Китай се намират в търговски спор, в резултат на който Вашингтон наложи мита от над 145% върху вносните китайски стоки.
През март износът на Китай скочи с 12,4 % спрямо миналата година в последния момент, когато компаниите се втурнаха да преодолеят увеличението на митата, а анализаторите прогнозираха рязко влошаване на ситуацията.