Групата Volkswagen представи серия от нови автомобили и система за подпомагане на водача, създадени „в Китай за Китай“, които се надява да помогнат за обръщане на влошаващото се състояние на най-големия автомобилен пазар в света.
Въпреки че все още е водещата чуждестранна група, оперираща в страната, продажбите на Volkswagen намаляват допълнително с нарастването на продажбите на местните марки – съдба, която сполетя и другите германски производители на автомобили BMW и Mercedes.
Групата, която включва 10 марки, включително VW, Audi и Porsche, е продала 644 100 автомобила в Китай през първото тримесечие на 2025 г., което представлява спад от 7,1% на годишна база.
За да противодейства на този спад, Volkswagen планира да пусне на пазара в страната над 20 електрически и хибридни модела до 2027 г., обяви ръководителят на групата в Китай Ралф Брандщатер на пресконференция.
„Най-големият ни тласък в историята на електрическите превозни средства започва тук“, каза той.
В навечерието на откриването на мащабното индустриално изложение Auto Shanghai Volkswagen представи 3 високотехнологични прототипа.
Двата SUV модела и един модел седан са разработени за Китай съвместно с местните партньори на концерна – индустриалните гиганти FAW, SAIC и JAC.
„Нашата индустрия се намира в повратна точка“, заяви главният изпълнителен директор Оливер Блуме, като отбеляза „силно конкурентния пазар“ и „нарастващите търговски бариери“ като основни предизвикателства.
Блуме добави, че групата е коригирала стратегията си за Китай преди около 2 години и че напредъкът е бил постигнат по-бързо от очакваното.
Работата й на китайския пазар е „още една стъпка към превръщането й в глобален технологичен двигател за автомобилната индустрия“, каза още той.
На 22 април премиум марката Audi на групата представи електрически модел, който обещава пробег от 770 км.
Беше разкрит и първият сериен модел от отделната й марка AUDI.
Окомплектован с множество функции с изкуствен интелект, дигитално специфични за Китай, той е насочен към „технологично ориентираните премиум“ китайски клиенти.
Volkswagen представи и ново поколение системи за подпомагане на водача, „специално разработени за сложните условия на движение в Китай“.
Технологията от ниво 2++, която позволява на водача временно да откъсне поглед от пътя, ще бъде въведена за първи път по-късно тази година.