Държавата започва активна координация с местната власт в борбата срещу отпадането на ученици от образователната система. Това заяви премиерът Росен Желязков по време на среща, посветена на темата, като подчерта, че институциите досега са действали „повече по инерция, отколкото с ефективност“.
„Сега е моментът да започнем да действаме, когато е лятната ваканция, за да бъде по-голяма ефективността през следващата учебна година“, подчерта премиерът и припомни, че последното подобно съвещание е било през септември 2023 г.
- Реклама -
В новия процес ще участват Министерствата на вътрешните работи, на труда и социалната политика, на регионалното развитие и на образованието и науката, а вицепремиерът Томислав Дончев ще бъде национален координатор.
„На първо място трябва да обхванем децата в предучилищна възраст“, добави още премиерът.
Министърът на образованието Красимир Вълчев също подчерта, че обхватът и задържането в системата е ключов за социално-икономическото развитие на страната:
„Образователната система не може да произведе повече деца, но може да направи така, че да има по-малко отпаднали.“ „Последните години механизмът работеше отслабено. Ето защо е толкова важна ролята на областните управители. Там, където общините и кметовете са ангажирани, механизмът действа по-добре“, отбеляза той.
Образователните медиатори остават ключов инструмент в процеса, уточни министърът.
„Целта е всички деца да завършат образование след 12. клас“, повтори Вълчев, подчертавайки нуждата от фокус върху предучилищната възраст.
Вицепремиерът Томислав Дончев заяви, че механизмът има потенциал за по-голяма ефективност:
„Числата до момента са впечатляващи – 116 хиляди деца са върнати в клас. Но се налага да вдигнем темпото, за да имаме още по-добри резултати. Искаме пълен синхрон във всички точки на страната.“
Държавата започва активна координация с местната власт в борбата срещу отпадането на ученици от образователната система. Това заяви премиерът Росен Желязков по време на среща, посветена на темата, като подчерта, че институциите досега са действали „повече по инерция, отколкото с ефективност“.
„Сега е моментът да започнем да действаме, когато е лятната ваканция, за да бъде по-голяма ефективността през следващата учебна година“, подчерта премиерът и припомни, че последното подобно съвещание е било през септември 2023 г.
- Реклама -
В новия процес ще участват Министерствата на вътрешните работи, на труда и социалната политика, на регионалното развитие и на образованието и науката, а вицепремиерът Томислав Дончев ще бъде национален координатор.
„На първо място трябва да обхванем децата в предучилищна възраст“, добави още премиерът.
Министърът на образованието Красимир Вълчев също подчерта, че обхватът и задържането в системата е ключов за социално-икономическото развитие на страната:
„Образователната система не може да произведе повече деца, но може да направи така, че да има по-малко отпаднали.“ „Последните години механизмът работеше отслабено. Ето защо е толкова важна ролята на областните управители. Там, където общините и кметовете са ангажирани, механизмът действа по-добре“, отбеляза той.
Образователните медиатори остават ключов инструмент в процеса, уточни министърът.
„Целта е всички деца да завършат образование след 12. клас“, повтори Вълчев, подчертавайки нуждата от фокус върху предучилищната възраст.
Вицепремиерът Томислав Дончев заяви, че механизмът има потенциал за по-голяма ефективност:
„Числата до момента са впечатляващи – 116 хиляди деца са върнати в клас. Но се налага да вдигнем темпото, за да имаме още по-добри резултати. Искаме пълен синхрон във всички точки на страната.“
Млада майка от Смолян получи акт от полицията, защото се оплаквала, че учебните стрелби стряскат бебето ѝ, съобщава БТА. Районното управление на МВР в...
В петък рано сутрин МВР ще даде подробности за разпоредената от министъра на вътрешните работи Даниел Митов специализирана операция срещу шофьорите, които карат в...