След трагичната катастрофа, при която загинаха футболистът на Ливърпул Диого Жота и брат му Андре Силва, испански експерт по пътна безопасност посочи няколко ключови фактора, довели до фаталния инцидент.
- Реклама -
Хавиер Лопес Делгадо, председател на Асоциацията на одиторите по пътна безопасност в Испания (Asevi), коментира пред La Opinión de Zamora, че освен очевидната причина — спуканата гума — високата скорост, неравната настилка и неправилно проектираната мантинела са утежнили ситуацията.
Според експерта гумата на Lamborghini Huracán вероятно е била износена или с недостатъчно налягане. „Ако се бяха движили с 90 км/ч, вероятно нямаше да загинат“, казва Делгадо. По негови думи следите от спирачки и свидетелски показания ясно сочат, че автомобилът се е движил със скорост от над 200 км/ч.
Делгадо обръща внимание и на пътната настилка в района — според него участъкът е бил компрометиран от множество несъвършенства, които са намалили сцеплението. Не е за подценяване и фактът, че само осем дни преди трагедията на същия километър е станал друг инцидент със сериозно ранен човек.
„Може да е съвпадение, но аз не вярвам много в съвпадения“, подчертава експертът. Според него ключов проблем е и самата мантинела, която вместо да върне колата обратно на пътното платно, е действала като твърда бариера, тъй като дължината ѝ и ъгълът на падане не били проектирани правилно.
Докладът идва в момент, в който испанските власти обсъждат мерки за повишаване на безопасността по проблемните участъци на магистрала А-52.
След трагичната катастрофа, при която загинаха футболистът на Ливърпул Диого Жота и брат му Андре Силва, испански експерт по пътна безопасност посочи няколко ключови фактора, довели до фаталния инцидент.
- Реклама -
Хавиер Лопес Делгадо, председател на Асоциацията на одиторите по пътна безопасност в Испания (Asevi), коментира пред La Opinión de Zamora, че освен очевидната причина — спуканата гума — високата скорост, неравната настилка и неправилно проектираната мантинела са утежнили ситуацията.
Според експерта гумата на Lamborghini Huracán вероятно е била износена или с недостатъчно налягане. „Ако се бяха движили с 90 км/ч, вероятно нямаше да загинат“, казва Делгадо. По негови думи следите от спирачки и свидетелски показания ясно сочат, че автомобилът се е движил със скорост от над 200 км/ч.
Делгадо обръща внимание и на пътната настилка в района — според него участъкът е бил компрометиран от множество несъвършенства, които са намалили сцеплението. Не е за подценяване и фактът, че само осем дни преди трагедията на същия километър е станал друг инцидент със сериозно ранен човек.
„Може да е съвпадение, но аз не вярвам много в съвпадения“, подчертава експертът. Според него ключов проблем е и самата мантинела, която вместо да върне колата обратно на пътното платно, е действала като твърда бариера, тъй като дължината ѝ и ъгълът на падане не били проектирани правилно.
Докладът идва в момент, в който испанските власти обсъждат мерки за повишаване на безопасността по проблемните участъци на магистрала А-52.
Красимир Милошев официално се завърна в Локомотив София. Юношата на клуба подписа договор с "железничарите" до лятото на 2026. През послеедмата кампания полузащитникът игра за...
Трансферната цел на Нюкасъл Йоан Уиса, подобно на нападателя на "свраките" Александър Исак, поиска да си тръгне от Брентфорд преди затварянето на летния прозорец...
тия коли – само на писта с такива скорости
не знам какъв оптимист трябва да си да караш с 200+ по обществен път, къде преди малко може някой да си е изхвърлил примерно кенче през прозореца … или какво ли не още може да е. Отделно, че тоя асфалт принципно нито е специфициран за такива скорости, нито някой го гледа всеки ден дали е ОК.
Всичко е било предначертано.
Не,всичко е свършено вече.
Скорост от над 200 км/ч…………………………………….
тия коли – само на писта с такива скорости
не знам какъв оптимист трябва да си да караш с 200+ по обществен път, къде преди малко може някой да си е изхвърлил примерно кенче през прозореца … или какво ли не още може да е. Отделно, че тоя асфалт принципно нито е специфициран за такива скорости, нито някой го гледа всеки ден дали е ОК.