Search Suggestions
      четвъртък, 11.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          30 компании искат дял от Starbucks в Китай

          Около 30 инвестиционни компании са подали оферти за придобиване на дял в китайския бизнес на Starbucks.

          - Реклама -

          Китай е вторият по големина пазар на веригата за кафе след Съединените щати. Според Си Ен Би Си към момента са постъпили предложения от китайски и международни частни инвестиционни фондове, които оценяват бизнеса на стойност между 5 и 10 милиарда долара.

          Един от възможните сценарии предвижда Starbucks да запази 30% дял, като останалата част се разпредели между няколко инвеститора, всеки от които да притежава под тази граница.

          Според анализ на TD Cowen обаче, по-реалистичната оценка на бизнеса би била между 2,6 и 4,7 милиарда долара, а не потенциално до 10 милиарда.

          От Starbucks не коментираха конкретните оферти, но заявиха, че компанията няма намерение да се оттегля от китайския пазар.

          „Търсим стратегически партньор с близки до нашите ценности, който споделя визията ни за предлагане на първокласно кафене изживяване“, заяви говорител на Starbucks. „Оставаме ангажирани с китайския пазар и искаме да запазим значителен дял в бизнеса. Всяка евентуална сделка трябва да има бизнес смисъл за Starbucks и нашите партньори.“

          Сред потенциалните инвеститори са китайските фондове Centurium Capital и Hillhouse Capital, както и американските Carlyle Group и KKR.

          Към края на март Starbucks разполага с около 7700 кафенета в над 250 китайски града, с над 60 000 служители. Единствено Съединените щати представляват по-голям пазар за компанията, с над 17 000 обекта.

          Starbucks е в процес на стратегическо преориентиране, след като през август 2024 г. за главен изпълнителен директор бе назначен бившият ръководител на Chipotle – Брайън Никол, след краткия мандат на Лаксман Нарасимхан, който не успя да възроди ръста на компанията.

          За последното отчетно тримесечие, приключило на 30 март, приходите на Starbucks в Китай остават без промяна спрямо същия период на предходната година – броят на транзакциите нараства с 4%, но средната стойност на покупките спада с 4%.

          По време на телефонен разговор с инвеститори в края на април Никол заяви, че продажбите в Китай са получили тласък благодарение на нови беззахарни напитки и въвеждането на продукти с различни ценови нива.

          „Имаме още работа в този пазар, но марката ни остава силна“, каза Никол. 

          Около 30 инвестиционни компании са подали оферти за придобиване на дял в китайския бизнес на Starbucks.

          - Реклама -

          Китай е вторият по големина пазар на веригата за кафе след Съединените щати. Според Си Ен Би Си към момента са постъпили предложения от китайски и международни частни инвестиционни фондове, които оценяват бизнеса на стойност между 5 и 10 милиарда долара.

          Един от възможните сценарии предвижда Starbucks да запази 30% дял, като останалата част се разпредели между няколко инвеститора, всеки от които да притежава под тази граница.

          Според анализ на TD Cowen обаче, по-реалистичната оценка на бизнеса би била между 2,6 и 4,7 милиарда долара, а не потенциално до 10 милиарда.

          От Starbucks не коментираха конкретните оферти, но заявиха, че компанията няма намерение да се оттегля от китайския пазар.

          „Търсим стратегически партньор с близки до нашите ценности, който споделя визията ни за предлагане на първокласно кафене изживяване“, заяви говорител на Starbucks. „Оставаме ангажирани с китайския пазар и искаме да запазим значителен дял в бизнеса. Всяка евентуална сделка трябва да има бизнес смисъл за Starbucks и нашите партньори.“

          Сред потенциалните инвеститори са китайските фондове Centurium Capital и Hillhouse Capital, както и американските Carlyle Group и KKR.

          Към края на март Starbucks разполага с около 7700 кафенета в над 250 китайски града, с над 60 000 служители. Единствено Съединените щати представляват по-голям пазар за компанията, с над 17 000 обекта.

          Starbucks е в процес на стратегическо преориентиране, след като през август 2024 г. за главен изпълнителен директор бе назначен бившият ръководител на Chipotle – Брайън Никол, след краткия мандат на Лаксман Нарасимхан, който не успя да възроди ръста на компанията.

          За последното отчетно тримесечие, приключило на 30 март, приходите на Starbucks в Китай остават без промяна спрямо същия период на предходната година – броят на транзакциите нараства с 4%, но средната стойност на покупките спада с 4%.

          По време на телефонен разговор с инвеститори в края на април Никол заяви, че продажбите в Китай са получили тласък благодарение на нови беззахарни напитки и въвеждането на продукти с различни ценови нива.

          „Имаме още работа в този пазар, но марката ни остава силна“, каза Никол. 

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Посмъртно: Тръмп награждава Кърк с най-високото гражданско отличие

          Президентът на САЩ Доналд Тръмп обяви, че ще удостои посмъртно убития консервативен активист Чарли Кърк с най-високото гражданско отличие в страната – Президентския медал...

          Цените на петрола се понижиха заради слабо търсене и растящи запаси в САЩ

          Фючърсите на сорта Brent от Северно море, който е референтен за Европа, отслабнаха с 14 цента или 0,21 на сто до 67,35 долара за барел.

          Откриха оръжието, с което Чарли Кърк беше убит

          „Агентите на ФБР работят денонощно с колегите си от другите правоохранителни органи и няма да спрем, докато не открием

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions