Search Suggestions
      неделя, 27.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          ДБ внесе законопроект за отпадне на екотаксите за превозните средства

          „Демократична България“ внесе в Народното събрание законопроект за изменение и допълнение на Закона за управление на отпадъците, с който формацията предлага отпадане на продуктовата такса (позната още като екотакса) за моторни превозни средства, подлежащи на регистрация по Закона за движението по пътищата.

          - Реклама -

          Целта на продуктовата такса, съгласно приложимата европейска директива, е да бъдат покрити разходите по оползотворяване на отпадъците, получени след като даден продукт престане да бъде използван.

          Според вносителите, „моторните превозни средства са специфична категория продукти, чието разкомплектоване е икономическа дейност, носеща приходи, поради стойността на различни компоненти, съдържащи се в автомобила. При предаване за разкомплектоване, собствениците получават съответното възнаграждение.“

          От ДБ правят и важно уточнение във връзка с вноса на употребявани автомобили – тъй като директивата посочва, че такса се дължи при “пускане на пазара”, то при стриктно прилагане, при употребявани автомобили не следва да се дължи такава, тъй като тя вече е платена в друга държава-членка. „Проучване в други европейски държави показва, че не навсякъде се изисква плащане на продуктова такса при регистрация на автомобил, особено на употребяван такъв“, се казва в мотивите.

          Още една специфика е, че МПС подлежат на регистрация и дерегистрация по Закона за движението по пътищата и за тях се дължи данък. В този смисъл, изоставени МПС, които не са дерегистрирани и предадени за разкомплектоване от техните собственици, са изключение, което не може да обоснове заплащане на продуктова такса при регистрация на всеки автомобил. Стимулът за дерегистрация (за която по закон се изисква документ, че автомобилът е предаден за разкомплектоване), е че в противен случай се дължи местен данък, което е разход за собственика.

          В преходните и заключителни разпоредби на законопроекта е записано, че, ако бъдат приети, промените ще влязат два месеца след обнародване, а през този период министърът на околната среда и водите и министърът на вътрешните работи ще трябва да изменят съответните подзаконовите актове, свързани с измененията.

          „Демократична България“ внесе в Народното събрание законопроект за изменение и допълнение на Закона за управление на отпадъците, с който формацията предлага отпадане на продуктовата такса (позната още като екотакса) за моторни превозни средства, подлежащи на регистрация по Закона за движението по пътищата.

          - Реклама -

          Целта на продуктовата такса, съгласно приложимата европейска директива, е да бъдат покрити разходите по оползотворяване на отпадъците, получени след като даден продукт престане да бъде използван.

          Според вносителите, „моторните превозни средства са специфична категория продукти, чието разкомплектоване е икономическа дейност, носеща приходи, поради стойността на различни компоненти, съдържащи се в автомобила. При предаване за разкомплектоване, собствениците получават съответното възнаграждение.“

          От ДБ правят и важно уточнение във връзка с вноса на употребявани автомобили – тъй като директивата посочва, че такса се дължи при “пускане на пазара”, то при стриктно прилагане, при употребявани автомобили не следва да се дължи такава, тъй като тя вече е платена в друга държава-членка. „Проучване в други европейски държави показва, че не навсякъде се изисква плащане на продуктова такса при регистрация на автомобил, особено на употребяван такъв“, се казва в мотивите.

          Още една специфика е, че МПС подлежат на регистрация и дерегистрация по Закона за движението по пътищата и за тях се дължи данък. В този смисъл, изоставени МПС, които не са дерегистрирани и предадени за разкомплектоване от техните собственици, са изключение, което не може да обоснове заплащане на продуктова такса при регистрация на всеки автомобил. Стимулът за дерегистрация (за която по закон се изисква документ, че автомобилът е предаден за разкомплектоване), е че в противен случай се дължи местен данък, което е разход за собственика.

          В преходните и заключителни разпоредби на законопроекта е записано, че, ако бъдат приети, промените ще влязат два месеца след обнародване, а през този период министърът на околната среда и водите и министърът на вътрешните работи ще трябва да изменят съответните подзаконовите актове, свързани с измененията.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Огнен ад в Трънско: десетки евакуирани, над 10 изгорели къщи, реална опасност за Сърбия

          Голям пожар е избухнал в района на трънските села Слишовци, Рани луг и Насалевци, съобщи БНР. По непотвърдена, но широко разпространена информация, огънят е...

          Огненият фронт над Илинденци излезе извън контрол: силен вятър, температури над 40°C и опасност за села и вили

          Горският пожар над село Илинденци прерасна във върхов, а ситуацията на терен е „изключително сложна“, съобщи БНР. Силен вятър и температури над 40 градуса...

          Голям пожар затвори пътя между Мокрен и Градец, огънят обхвана труднодостъпен горски терен

          Голям горски пожар пламна в района между селата Мокрен и Градец, което доведе до пълно затваряне на пътя от ключовото кръстовище „Петолъчка“ до Градец,...

          4 КОМЕНТАРА

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions