Контейнеровозът „Евър Гивън“, който блокира движението през Суецкия канал за шест дни през март, днес вдигна котва, след като египетските власти се споразумяха с японския собственик на плавателния съд да ги обезщети, предават световните медии.
- Реклама -
Гигантският плавателен съд задръсти движението по канала на 23 март, което създаде сериозни проблеми за международната морска търговия и причини на Египет значителни финансови загуби.
„Евър Гивън“ бе закотвен в Голямото горчиво езеро в средата на Суецкия канал от 29 март, когато движението по канала беше пуснато отново.
Контейнеровозът се движи на север към Средиземно море.
В неделя египетските власти съобщиха, че е постигнато споразумение за обезщетение, но не разкриха стойността му.
Според Администрацията на Суецкия канал задръстването на ключовия за търговията морски път е причинило на Египет загуби от 12 до 15 милиона долара на ден.
В този период бяха блокирани общо 422 кораба, натоварени с 26 милиона тона стоки.
Контейнеровозът „Евър Гивън“, който блокира движението през Суецкия канал за шест дни през март, днес вдигна котва, след като египетските власти се споразумяха с японския собственик на плавателния съд да ги обезщети, предават световните медии.
- Реклама -
Гигантският плавателен съд задръсти движението по канала на 23 март, което създаде сериозни проблеми за международната морска търговия и причини на Египет значителни финансови загуби.
„Евър Гивън“ бе закотвен в Голямото горчиво езеро в средата на Суецкия канал от 29 март, когато движението по канала беше пуснато отново.
Контейнеровозът се движи на север към Средиземно море.
В неделя египетските власти съобщиха, че е постигнато споразумение за обезщетение, но не разкриха стойността му.
Според Администрацията на Суецкия канал задръстването на ключовия за търговията морски път е причинило на Египет загуби от 12 до 15 милиона долара на ден.
В този период бяха блокирани общо 422 кораба, натоварени с 26 милиона тона стоки.