Search Suggestions
      вторник, 29.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Институт за пътна безопасност: ТОЛ системата е заложник на корупционни зависимости

          ТОЛ системата е заложник на политически и корупционни зависимости. Не спомогна за подобряването на управлението на трафика, безопасността, националната свързаност и не увеличи сигурността по пътищата. Това написаха от Институа за пътна безопасност в позиция до медиите.

          - Реклама -

          Ето какво написаха:

          България изпитва критична нужда от поддръжка и модернизация на пътищата, за което е необходимо устойчиво инвестиране. Изградената вече ТОЛ система трябваше да спомогне за подобряването на управлението на трафика, безопасността, националната свързаност и да увеличи сигурността по пътищата. На практика тя се превърна в заложник на политически и корупционни зависимости.

          Анализ на Института за пътна безопасност показва, че България е единствената страна в Европейския съюз, в която ТОЛ системата работи на загуба. Πpиxoдитe oт cъбpaнитe тaĸcи дo мaй мeceц тaзи гoдинa, ca 205 млн. лв., ĸoeтo e нaпoлoвинa пo-мaлĸo oт cъбpaнитe 392 млн. лв. пpиxoди oт eлeĸтpoнни винeтĸи пpeз 2019 г. (ĸoгaтo вce oщe нямaшe тoл cиcтeмa). A тpябвa дa ce cъбepaт пoнe oщe 185 млн. лв. дo ĸpaя нa гoдинaтa, зa дa мoжe cиcтeмaтa пoнe да ce caмoиздъpжa. В същото време е налице напълно погрешна концепция за управление.

          Тя се изразява в:

          – необосновано раздут щат от служители /912 души/, при похарчени 180 млн. лв. за видеонаблюдение и сателитен контрол;

          –  при общ брой от  295  рамки за установяване на нарушения работят само 28 броя;

          –  не са обработени над 200 000 броя нарушения;

          –  необосновано е намален обхватът на ТОЛ системата, както е и налице престъпно ниската тарифа на изминат километър.

          Всичко това превръща българската държава в донор на международния и национален превоз на стоки и товари. Надеждите, че служебното правителство ще промени и изсветли управлението на ТОЛ системата също останаха напразни. Единственото нещо, което се направи, бе да се подмени ръководството с конкурс, при който отново нямаше публичност на концепциите.

          Институтът за пътна безопасност настоява незабавно да се оптимизира обхвата на таксуваната мрежа, както и да се съкрати необосновано големия брой служители в Националното ТОЛ управление.

          ТОЛ системата е заложник на политически и корупционни зависимости. Не спомогна за подобряването на управлението на трафика, безопасността, националната свързаност и не увеличи сигурността по пътищата. Това написаха от Институа за пътна безопасност в позиция до медиите.

          - Реклама -

          Ето какво написаха:

          България изпитва критична нужда от поддръжка и модернизация на пътищата, за което е необходимо устойчиво инвестиране. Изградената вече ТОЛ система трябваше да спомогне за подобряването на управлението на трафика, безопасността, националната свързаност и да увеличи сигурността по пътищата. На практика тя се превърна в заложник на политически и корупционни зависимости.

          Анализ на Института за пътна безопасност показва, че България е единствената страна в Европейския съюз, в която ТОЛ системата работи на загуба. Πpиxoдитe oт cъбpaнитe тaĸcи дo мaй мeceц тaзи гoдинa, ca 205 млн. лв., ĸoeтo e нaпoлoвинa пo-мaлĸo oт cъбpaнитe 392 млн. лв. пpиxoди oт eлeĸтpoнни винeтĸи пpeз 2019 г. (ĸoгaтo вce oщe нямaшe тoл cиcтeмa). A тpябвa дa ce cъбepaт пoнe oщe 185 млн. лв. дo ĸpaя нa гoдинaтa, зa дa мoжe cиcтeмaтa пoнe да ce caмoиздъpжa. В същото време е налице напълно погрешна концепция за управление.

          Тя се изразява в:

          – необосновано раздут щат от служители /912 души/, при похарчени 180 млн. лв. за видеонаблюдение и сателитен контрол;

          –  при общ брой от  295  рамки за установяване на нарушения работят само 28 броя;

          –  не са обработени над 200 000 броя нарушения;

          –  необосновано е намален обхватът на ТОЛ системата, както е и налице престъпно ниската тарифа на изминат километър.

          Всичко това превръща българската държава в донор на международния и национален превоз на стоки и товари. Надеждите, че служебното правителство ще промени и изсветли управлението на ТОЛ системата също останаха напразни. Единственото нещо, което се направи, бе да се подмени ръководството с конкурс, при който отново нямаше публичност на концепциите.

          Институтът за пътна безопасност настоява незабавно да се оптимизира обхвата на таксуваната мрежа, както и да се съкрати необосновано големия брой служители в Националното ТОЛ управление.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          „Операция Татуировка“: Арестуваха българи за серийни кражби в Италия

          Италианската полиция арестува трима български граждани – мъж и две жени, обвинени за участие в организирана престъпна група. Тя извършвала серийни кражби на територията...

          ИЗВЪНРЕДНО! Помилваха Десислава Иванчева с указ на…

          Иванчева е обвиняема по дело за поискан подкуп от строителния предприемач Александър Ваклин. На първа инстанция тя беше осъдена на 20 години затвор.

          Методи Лалов: Обещавам да доведа делото на Любо докрай с обрат към полицаите

          Съдът освободи от ареста гражданския активист Любомир Иванов, задържан по време на протеста на ГД БОЕЦ пред Комисията за противодействие на корупцията. Той беше...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions