Вятърът на промяната дойде като торнадо. Това каза в интервю за „Фокус“ Васил Тончев, социолог, собственик и директор на социологическа агенция „Сова Харис“. Според него обаче се наблюдава генерална промяна на хората, които гласуват.
- Реклама -
„Вятърът на промяната успя така да се завърти, че новата партия да изсмуче от гласовете на цялото това пространство, което почиваше върху промяната и протестърския вот и нагласи, които се развиваха от година и половина насам. Най-голямата изненада за мен беше ниската избирателна активност, която също не беше предвидена. Избори 2 в 1 предполагаха, че ще има по-висок интерес и явяване на 3 милиона избиратели до урните. В България има генерална промяна на хората, които гласуват. Електоралното тяло се променя. Възрастното поколение, което винаги е било по-активно през целия преход досега, се оттегля. За сметка на това младите хора влизат в политиката и стават политически активни. Всичко това доведе до тези турбуленции, които промениха картината“, обясни социологът.
По думите му премахването на купения вот е един от основните фактори за ниската избирателна активност.
„Останалите фактори, довели до тази ниска избирателна активност в неделя, са машинният вот, който се явява символ на едно ново време, на цифровизацията в обществото, както и пандемията, която е накарала доста хора да останат по домовете си“, каза още Васил Тончев. Според него е била необходима по-сериозна разяснителна кампания за вота 2 в 1.
Вятърът на промяната дойде като торнадо. Това каза в интервю за „Фокус“ Васил Тончев, социолог, собственик и директор на социологическа агенция „Сова Харис“. Според него обаче се наблюдава генерална промяна на хората, които гласуват.
- Реклама -
„Вятърът на промяната успя така да се завърти, че новата партия да изсмуче от гласовете на цялото това пространство, което почиваше върху промяната и протестърския вот и нагласи, които се развиваха от година и половина насам. Най-голямата изненада за мен беше ниската избирателна активност, която също не беше предвидена. Избори 2 в 1 предполагаха, че ще има по-висок интерес и явяване на 3 милиона избиратели до урните. В България има генерална промяна на хората, които гласуват. Електоралното тяло се променя. Възрастното поколение, което винаги е било по-активно през целия преход досега, се оттегля. За сметка на това младите хора влизат в политиката и стават политически активни. Всичко това доведе до тези турбуленции, които промениха картината“, обясни социологът.
По думите му премахването на купения вот е един от основните фактори за ниската избирателна активност.
„Останалите фактори, довели до тази ниска избирателна активност в неделя, са машинният вот, който се явява символ на едно ново време, на цифровизацията в обществото, както и пандемията, която е накарала доста хора да останат по домовете си“, каза още Васил Тончев. Според него е била необходима по-сериозна разяснителна кампания за вота 2 в 1.