Участък 10 на Автомагистрала „Хемус“ е единственият добър пример, в който нещата са изрядни по Закона за обществените поръчки. Някои от другите участъци са в графа „незаконен строеж“, а други са проектирани просто непрофесионално. Единственият начин да ги узаконим е да минем през извънредно законодателство. Това заяви регионалният министър Гроздан Караджов по време на първото заседание на парламентарната комисия за регионално развитие.
- Реклама -
„Ако не създадем специален закон, ще трябва да налеем още пари върху тези десетки излети милиони, на което лично аз не съм привърженик. Смятам, че политическите грешки в миналото могат да се оправят с отговорни действия от наша страна“, коментира той.
Той съобщи още, че по участък 3 има срокове до юни 2023 г. По участък 4 и 5 се е работило, има свършени строително-монтажни работи, но те влизат в графата „незаконен строеж“.
„Това не са празни думи – това е факт. Единственият начин да го узаконим е да минем през извънредно законодателство, което може да се случи през вашата комисия. За 4-и и 5-и лот не смея да дам срок – поне 2 години за отчуждителни процедури и ОВОС и оттам нататък още 2 години за довършване.“
Регионалният министър заяви, че лот 6 е в горе-долу същото положение като 4-и и 5-и, а по 7-и и 8-и участък няма незаконни строежи, но са били проектирани, меко казано, „непрофесионално“, заради което се налага да се преустроят и проектират наново.
„Заварих АМ „Хемус“ да се строи с няколко недостатъци: На първо място е използвано като вратичка в закона т.нар. „инхаус възлагане“. „Автомагистрали“ ЕАД са действали като пощенска кутия, която да превъзлага на подизпълнители. Била е създадена правна възможност да се наемат и поръчват ненужна техника и материали – в това число и озеленяване – част, от което ще е нужно след години на някои от лотовете“, каза още министърът.
Снимка: Булфото
Участък 10 на Автомагистрала „Хемус“ е единственият добър пример, в който нещата са изрядни по Закона за обществените поръчки. Някои от другите участъци са в графа „незаконен строеж“, а други са проектирани просто непрофесионално. Единственият начин да ги узаконим е да минем през извънредно законодателство. Това заяви регионалният министър Гроздан Караджов по време на първото заседание на парламентарната комисия за регионално развитие.
- Реклама -
„Ако не създадем специален закон, ще трябва да налеем още пари върху тези десетки излети милиони, на което лично аз не съм привърженик. Смятам, че политическите грешки в миналото могат да се оправят с отговорни действия от наша страна“, коментира той.
Той съобщи още, че по участък 3 има срокове до юни 2023 г. По участък 4 и 5 се е работило, има свършени строително-монтажни работи, но те влизат в графата „незаконен строеж“.
„Това не са празни думи – това е факт. Единственият начин да го узаконим е да минем през извънредно законодателство, което може да се случи през вашата комисия. За 4-и и 5-и лот не смея да дам срок – поне 2 години за отчуждителни процедури и ОВОС и оттам нататък още 2 години за довършване.“
Регионалният министър заяви, че лот 6 е в горе-долу същото положение като 4-и и 5-и, а по 7-и и 8-и участък няма незаконни строежи, но са били проектирани, меко казано, „непрофесионално“, заради което се налага да се преустроят и проектират наново.
„Заварих АМ „Хемус“ да се строи с няколко недостатъци: На първо място е използвано като вратичка в закона т.нар. „инхаус възлагане“. „Автомагистрали“ ЕАД са действали като пощенска кутия, която да превъзлага на подизпълнители. Била е създадена правна възможност да се наемат и поръчват ненужна техника и материали – в това число и озеленяване – част, от което ще е нужно след години на някои от лотовете“, каза още министърът.
Снимка: Булфото