Диян Стаматов: 22 месеца няма никакво развитие в сферата на образованието
Той коментира, че 2021 година е точка на замръзване в цялостното развитие на образованието
"2021 година е точка на замръзване в цялостното развитие на образованието. 22 месеца няма никакво развитие в сферата на образованието". Това каза пред БНР Диян Стаматов, директор на 119-о училище в София и председател на Съюза на работодателите в системата на народната просвета.
По думите му двата образователни локдауна са допринесли за сериозни дефицити и за значимо отдалечаване в социалната комуникация на подрастващите.
"Това дълго ще бъде наваксвано. Стана ясно, че образованието е изцяло зависимо от решенията на министъра на здравеопазването, а това не е редно. Пропуските са много и не могат да бъдат лесно измерени. В този пандемичен период са пропуснати много социални умения. Откакто изпаднахме в тази обстановка, почти всички забравихме за традиционната шестобална система и почти всички оценяват знанията си като шестици. Никой не взима под внимание никаква друга оценка освен 6", коментира Стаматов.
Той отбеляза, че положителните тестове на учениците са единици.
"Тестването в този вид показва, че учениците не са заразоносители. Образователната система може да си спести този неспецифичен процес и той да се извършва на друго място или чрез други тестове. Дали да продължи тестването - решението е на политиците", каза директорът.
Той е категоричен, че образователната система повече не трябва да бъде затваряна.
"Необходим е сериозен дебат на национално ниво по отношение на редакция на учебните програми, учебните планове, учебното съдържание. Трябва сериозна подготовка с възможност за създаване на хибридни учебни планове, които да моделират съществуващите учебни с възможност за дистанционни формати за по-нататъшни подобни ситуации. Дебати за следващите стъпки, свързани с промени в средното образование, които да дадат възможност за продължаване на започнатите промени преди пандемичната 2020 година", заяви Диян Стаматов.