Едва ли има някой, който не си спомня от миналото лято ексцентричните клипове в интернет пространството, показващи хора, които изливат кофа ледена вода върху себе си. Но за какво беше цялата тази щуротия и как този формат трансформира благотворителността?
- Реклама -
Според най-голямата социална медия в света – Фейсбук, има повече от 17 милиона клипа, гледани от повече от 440 милиона души по цял свят. Съответно благотворителните организации успяха да реализират печалба, надминаваща очакванията. АЛС асоциацията в САЩ, представяща хората с амиотрофична латерална склероза и всички други моторно-двигателни нарушения, получи сума от 115 млн щатски долара в дарения. Във Великобритания форматът постигна своя триумфален успех благодарение на изобретателна двойка от Йоркшир – Паула и Робърт Магур, забелязали предизвикателството и чрез дарителска страница подкрепили инициативата. От най-съществените постижения на предизвикателството е даването на положителният ефект върху изследванията на причините за заболяването, запознаването на обществото и финансирането на хората с АЛС. Въпреки това, Асоциацията на хората с АЛС е решила това лято да не повтаря кампанията, но даде тласък на различни асоциации да започнат подобни формати с още по-атрактивни предизвикателства. Новите хоризонти, открити пред благотворителността може би ще бъдат ново начало за милиони хора, смятани за неизлечимо болни.
Едва ли има някой, който не си спомня от миналото лято ексцентричните клипове в интернет пространството, показващи хора, които изливат кофа ледена вода върху себе си. Но за какво беше цялата тази щуротия и как този формат трансформира благотворителността?
- Реклама -
Според най-голямата социална медия в света – Фейсбук, има повече от 17 милиона клипа, гледани от повече от 440 милиона души по цял свят. Съответно благотворителните организации успяха да реализират печалба, надминаваща очакванията. АЛС асоциацията в САЩ, представяща хората с амиотрофична латерална склероза и всички други моторно-двигателни нарушения, получи сума от 115 млн щатски долара в дарения. Във Великобритания форматът постигна своя триумфален успех благодарение на изобретателна двойка от Йоркшир – Паула и Робърт Магур, забелязали предизвикателството и чрез дарителска страница подкрепили инициативата. От най-съществените постижения на предизвикателството е даването на положителният ефект върху изследванията на причините за заболяването, запознаването на обществото и финансирането на хората с АЛС. Въпреки това, Асоциацията на хората с АЛС е решила това лято да не повтаря кампанията, но даде тласък на различни асоциации да започнат подобни формати с още по-атрактивни предизвикателства. Новите хоризонти, открити пред благотворителността може би ще бъдат ново начало за милиони хора, смятани за неизлечимо болни.