„Ясно е, че трябва да променим системата. Това са учебните програми, методите, за какво изпитваме, мотивацията на учителите. Какво се казва на бъдещите учители какво е най-важното. Системата вече се променя и фокусът се разчупва“. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в рамките на конференция на тема „Перспективи и предизвикателства пред педагогическото образование през 21 век“. Министър Вълчев каза още, че днешното поколение деца не могат да бъдат учени както са учени децата преди 30 години и допълни, че не е самоцел обучението да е интересно, това е средство да подобрим знанията на учениците. „Досега винаги образованието е готвела децата за една професия. Важно е компетентностите да са интегрирани. През 21 в. има голяма вероятност докато знанията се превърнат в умения едно дете да се откаже от процеса“, каза още той. „Догодина ще предложим Национална програма и допълнително ще финансираме висшите училища ако те направят определени проблеми“, обясни Вълчев. „Системата служи на статуквото, а не на развитието. Хорариумът служи по такъв начин, че учителят да изкара до пенсията“, каза още министърът. Образователната система казваме, че е консервативна. Но този модел ни дърпа назад. Ние вече следваме модела на други държави и се опитваме да правим реформи. Това каза председателят на комисията по образование и наука в НС Милена Дамянова. „Трябва да се стремим да накараме най-добрите ученици и студенти Да поискат да станат студенти. В учебния план за педагогическото“образование няма дисциплини, които са важни за един учител да бъде успешен като приобщаващо образование“, допълни тя.
Красимир Вълчев: Учебната система служи на статуквото, а не на развитието
„Ясно е, че трябва да променим системата. Това са учебните програми, методите, за какво изпитваме, мотивацията на учителите. Какво се казва на бъдещите учители какво е най-важното. Системата вече се променя и фокусът се разчупва“. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в рамките на конференция на тема „Перспективи и предизвикателства пред педагогическото образование през 21 век“. Министър Вълчев каза още, че днешното поколение деца не могат да бъдат учени както са учени децата преди 30 години и допълни, че не е самоцел обучението да е интересно, това е средство да подобрим знанията на учениците. „Досега винаги образованието е готвела децата за една професия. Важно е компетентностите да са интегрирани. През 21 в. има голяма вероятност докато знанията се превърнат в умения едно дете да се откаже от процеса“, каза още той. „Догодина ще предложим Национална програма и допълнително ще финансираме висшите училища ако те направят определени проблеми“, обясни Вълчев. „Системата служи на статуквото, а не на развитието. Хорариумът служи по такъв начин, че учителят да изкара до пенсията“, каза още министърът. Образователната система казваме, че е консервативна. Но този модел ни дърпа назад. Ние вече следваме модела на други държави и се опитваме да правим реформи. Това каза председателят на комисията по образование и наука в НС Милена Дамянова. „Трябва да се стремим да накараме най-добрите ученици и студенти Да поискат да станат студенти. В учебния план за педагогическото“образование няма дисциплини, които са важни за един учител да бъде успешен като приобщаващо образование“, допълни тя.