Красимир Вълчев: Учебната система служи на статуквото, а не на развитието
Той обсъди какви са предизвикателствата пред бъдещите учители
"Ясно е, че трябва да променим системата. Това са учебните програми, методите, за какво изпитваме, мотивацията на учителите. Какво се казва на бъдещите учители какво е най-важното. Системата вече се променя и фокусът се разчупва". Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в рамките на конференция на тема "Перспективи и предизвикателства пред педагогическото образование през 21 век“. Министър Вълчев каза още, че днешното поколение деца не могат да бъдат учени както са учени децата преди 30 години и допълни, че не е самоцел обучението да е интересно, това е средство да подобрим знанията на учениците. "Досега винаги образованието е готвела децата за една професия. Важно е компетентностите да са интегрирани. През 21 в. има голяма вероятност докато знанията се превърнат в умения едно дете да се откаже от процеса", каза още той. "Догодина ще предложим Национална програма и допълнително ще финансираме висшите училища ако те направят определени проблеми", обясни Вълчев. "Системата служи на статуквото, а не на развитието. Хорариумът служи по такъв начин, че учителят да изкара до пенсията", каза още министърът. Образователната система казваме, че е консервативна. Но този модел ни дърпа назад. Ние вече следваме модела на други държави и се опитваме да правим реформи. Това каза председателят на комисията по образование и наука в НС Милена Дамянова. "Трябва да се стремим да накараме най-добрите ученици и студенти Да поискат да станат студенти. В учебния план за педагогическото"образование няма дисциплини, които са важни за един учител да бъде успешен като приобщаващо образование", допълни тя.