Над 3 милиона нерегламентирани повиквания е имало през изминалата година на спешния телефон 112, коментира директорът на „Национална система 112” – МВР Стоян Граматиков. По думите му най-често това са обаждания, които не са от компетенциите на службите за спешно реагиране, свързани с електро- и водоподаване, с искане за информация – за времето, за пътната обстановка, за часа.
- Реклама -
Според европейските стандарти нерегламентирани повиквания са девет вида: случайни набирания, грешна преценка, сгрешен номер, искане за информация, лъжливо обаждане, детска игра, обаждания от лица с психически отклонения, агресивни обаждания и прекъсване на връзката. По думите на Граматиков такъв тип обаждания има средно по 8 644 на ден, което е около 58% от общия брой повиквания. Това прави всяко второ обаждане нерегламентирано повикване.
Нерегламентираните повиквания представляват сериозен проблем, тъй като затрудняват работата на спешните центрове и на службите за спешно реагиране.
Когато гражданин позвъни с подобен тип обаждане на 112, той излишно заема линии. В този момент някой действително нуждаещ се гражданин може да търси помощ, коментира Граматиков.
Чрез такъв тип обаждане се похабява излишен ресурс на службите за спешно реагиране и то не само от финансова гледна точка. Директорът на националната система 112 припомни, че всеки който ползва тел. 112 не по предназначение подлежи на глоба в размер от 200 до 1 000 лева. Ако се предават неверни данни и сигнали за помощ, то глобата нараства от 2 000 до 5 000 лева. С глоба в размер от 10 000 до 20 000 лева се наказва, в случаите, когато при неверни данни са мобилизирани ресурси на службите за спешно реагиране.В тези случаи освен наложената глоба, подателят трябва да заплати и обезщетение за причинените вреди на службите.
Над 3 милиона нерегламентирани повиквания е имало през изминалата година на спешния телефон 112, коментира директорът на „Национална система 112” – МВР Стоян Граматиков. По думите му най-често това са обаждания, които не са от компетенциите на службите за спешно реагиране, свързани с електро- и водоподаване, с искане за информация – за времето, за пътната обстановка, за часа.
- Реклама -
Според европейските стандарти нерегламентирани повиквания са девет вида: случайни набирания, грешна преценка, сгрешен номер, искане за информация, лъжливо обаждане, детска игра, обаждания от лица с психически отклонения, агресивни обаждания и прекъсване на връзката. По думите на Граматиков такъв тип обаждания има средно по 8 644 на ден, което е около 58% от общия брой повиквания. Това прави всяко второ обаждане нерегламентирано повикване.
Нерегламентираните повиквания представляват сериозен проблем, тъй като затрудняват работата на спешните центрове и на службите за спешно реагиране.
Когато гражданин позвъни с подобен тип обаждане на 112, той излишно заема линии. В този момент някой действително нуждаещ се гражданин може да търси помощ, коментира Граматиков.
Чрез такъв тип обаждане се похабява излишен ресурс на службите за спешно реагиране и то не само от финансова гледна точка. Директорът на националната система 112 припомни, че всеки който ползва тел. 112 не по предназначение подлежи на глоба в размер от 200 до 1 000 лева. Ако се предават неверни данни и сигнали за помощ, то глобата нараства от 2 000 до 5 000 лева. С глоба в размер от 10 000 до 20 000 лева се наказва, в случаите, когато при неверни данни са мобилизирани ресурси на службите за спешно реагиране.В тези случаи освен наложената глоба, подателят трябва да заплати и обезщетение за причинените вреди на службите.