София 24 °C София 24°C - ясно небе Велико Търново 23 °C Велико Търново 23°C - ясно небе Пловдив 24 °C Пловдив 24°C - ясно небе Варна 22 °C Варна 22°C - предимно ясно Бургас 21 °C Бургас 21°C - предимно ясно

Станаха ясни стъпките за кандидатстване по мярката "Запази ме"

Работодателите могат да проверят за необходимите документи в Агенцията по заетостта

3 годиниОбщество 4

Във връзка със заповед на Министъра на здравеопазването за въвеждане на временни противоепидемични мерки за периода от 22.03.2021 г. до 31.03.2021 г., Агенцията по заетостта информира всички работодатели, работници и служители, кандидатстващи по проект „Запази ме” за това какво е нужно да направят през 10 дни на локдаун.

Работодатели, които вече са подали заявление за изплащане на компенсации, одобрени са, и желаят работниците и служителите им да продължат да получават компенсации, не подават ново Заявление. Работодателите депозират към съответната дирекция „Бюро по труда” следния пакет документи:

• Приложение 8 „Декларация за липса или наличие на промени” (образец прием след 01.01.2021 г.) за отчитане на съответния месец;

• Приложение 3 „Списък” (образец прием след 01.01.2021 г.) – за съответния месец. Списъкът следва да е подписан с КЕП или на хартиен носител от работодателя или упълномощен представител на работодателя (с приложено пълномощно), и задължително представен и в електронен формат (формат excel);

• Приложение 9 „Карти за участие” за новия период за всички, посочени в Приложение 3 „Списък”, лица;

• Приложение 10 „Таблица за агрегиране на информация за участници”.

 Работодатели, които подават за първи път Заявление за изплащане на компенсации за настоящия период или за предходен период, подават в съответната дирекция „Бюро по труда” следния пакет документи:

• Приложение 1 – Заявление – декларация (образец прием след 01.01.2021 г.);
• Приложение 2 – Декларация от служител (образец прием след 01.01.2021 г.);
• Приложение 3 – Списък (образец прием след 01.01.2021 г.) – списъкът следва да е подписан с КЕП или на хартиен носител от работодателя или упълномощен представител на работодателя (с приложено пълномощно), и задължително представен и в електронен формат (формат excel);

• Приложение 9 – Карта за участие, попълнена съгласно Указания за обобщаване на информация от карти за участие (Приложение 9А) и таблица за агрегиране на информация за участници (Приложение 10) – при първо и последно отчитане и при промяна;

• Приложение І – Декларация за минимални и държавни помощи, попълнена съгласно Методика за получени минимални помощи.

Компенсации по реда на ПМС № 325 от 26.11.2020 г., изм. и доп. с ПМС № 418 от 30.12.2020 г. се изплащат за изтекъл месец.

Допустима целева група са:

• Лица, наети на основен трудов договор;
• лица, осигурени в сектори на икономически дейности, които попадат в обхвата на утвърдения със Заповед на министъра на труда и социалната политика, Списък на икономическите дейности, за които са въведени временни ограничения за осъществяване на дейност;
• лица, ползващи неплатен отпуск по чл. 160, ал. 1 или чл. 173а,
ал. 2 от Кодекса на труда.

В тази връзка на официалната електронна страница на Агенцията по заетостта, раздел „Финансови стимули за запазване на заетостта, е публикувана актуализирана Заповед № РД-06-8/22.03.2021 г. на министъра на труда и социалната политика, с която се утвърждава Списък с кодовете на икономически дейности, за които са въведени временни ограничения за осъществяването на дейност с акт на държавен орган в периода на обявено извънредно положение или обявена извънредна епидемична обстановка.

Всички актуални образци на документи, както и Указания за работодатели за подаване на заявления и отчитане, са публикувани на официалната страница на Агенцията по заетостта.