Гледай
на живо

3 млрд. долара загуба за Facebook от началото на 2019

Печалбата е 15 млрд. долара

Компанията Facebook е претърпяла загуби от 3 млрд. долара през първите три месеца на 2019 г. във връзка с разследване на Федералната търговска комисия на САЩ, сочат данни от тримесечния отчет на компанията.
До 31 март общите разходи на Facebook са се увеличили с 80% до $ 11,7 млрд в сравнение със същия период на предходната година. Тази сума включва 3 млрд. долара загуби, които компанията може да понесе в светлината на продължаващото разследване на ФТК. Тя е свързана с прехвърлянето на лични данни на потребителите на социална мрежа към трета компания за маркетингови цели. Отбелязва се, че в дългосрочен план тази сума може да нарасне до 5 млрд. долара.
В същото време тримесечният доклад показва растеж и на приходите във Facebook. Така през първите три месеца компанията печели около 15 млрд. долара, в сравнение със същия период на миналата година.
„Имахме добро тримесечие, нашият бизнес и общността продължават да растат“, коментира основателят на Facebook Марк Зукърбърг.
През последните месеци в Съединените щати се обръща специално внимание на въпроси, свързани със събирането и съхранението на лични данни на потребителите на компании, работещи в интернет. Една от причините за това беше скандалът, в центъра на който беше социалната мрежа Facebook. Той избухна след публикация на „Ню Йорк Таймс”, които съобщиха през март 2018 г., че британската компания Кеймбридж Аналитика е успяла да събере лична информация от десетки милиони потребители на Facebook, за да разработи алгоритъм за анализ на политическите предпочитания на избирателите. Според данни на бивши служители на организацията, създаденият алгоритъм е повлиял на политическите решения на потребителите.