Гледай
на живо

40 милиона за спирането на Сорос

Кампания на унгарското правителство срещу милиардера

Унгарското правителство е платило над 40 милиона евро за реклами на двете си "национални консултации" за мигрантите. Това съобщи неправителствената организация "Атлатсо" (Atlatso.hu), позовавайки се на данни, получени по закона за достъп до обществена информация в страната.

Близо една трета от тези средства са отишли при Льоринц Месарош, близък приятел на премиера Виктор Орбан, отбелязва "Атлатсо". Месарош се прочу като кмет на родното село Фелчут с около 1800 жители.

Между едва трета и половината от бюджета - равна на 17.3 милиона евро - е била за реклами в печатни медии. Ефирно време е купено с 8.69 милиона, а за интернет публикации са били предназначени 6.45 милиона евро, за билбордове, плакати и други 5.7 милиона, а за радиореклама - 2.3 на сто.

Каналът на Месарош - "Ехо" - е получил 12.8 милиона евро за кампанията заедно с печатаните и онлайн списания, които той притежава. По "приходи" от кампанията следва свързвания с "Фидес" бизнесмен Андраш Томбор с 5.14 млн. евро.

Миналия месец властите в Будапеща обявиха, че е възможно дори да предложат закон, с който да спрат "плана на Сорос" за мигрантите. Изявлението беше направено по-малко от три месеца преди парламентарните избори, които ще са в началото на април.

В разгара на кампанията из цяла Унгария - по улиците на големите градове и в медиите - имаше плакати и съобщения с призиви жителите да спрат плановете на Сорос за наводняване на Европа с мигранти, които Орбан и други в правителството твърдят, че той ръководи.