Гледай
на живо

Акционери на Facebook искат оставката на Марк Зукърбърг

Искат назначаване на „независим председател“

Акционери на Facebook искат оставката на Марк Зукърбърг Акционери на компанията Facebook отново са поискали на годишното събрание на акционерите да бъде обс... thumbnail text

Акционери на компанията Facebook отново са поискали на годишното събрание на акционерите да бъде обсъдена оставката на основателя на социалната мрежа Марк Зукърбърг от поста „председател на съвета на директорите“ и промяна на структурата на компанията, съобщават изданието Business Insider.

По данни на медията, в документи, изпратени до Комисията по ценни книжа, компанията е уведомила, че ежегодното събрание на акционерите ще бъде проведено на 30 май и е потвърдила предложенията на инвеститорите, които ще бъдат подложени на гласуване.

В две от осемте предложения за обсъждане се иска промяна на структурата на компанията и назначаване на „независим председател“. Изданието отбелязва, че шансът да бъде прието такова нещо е изключително малък, тъй като Зукърбърг е собственик на повече от 50% от акциите на компанията.

През лятото на миналата година инвеститорите на Facebook приеха мерки, с които поискаха оставката на основателя на социалната мрежа от позицията „председател на съвета на директорите“. Според Business Insider, след серията от скандали, свързани с намесата в изборите и изтичане на данните на потребители, повечето акционери са се изказали в полза на уволнението на Зукърбърг и поискали на негово място да бъде назначен независим кандидат.

Изданието отбелязва, че предложението на инвеститорите е било отхвърлено няколко пъти, тъй като Зукърбърг и близките му сътрудници притежават акциите, които им дават право на по-голям брой гласове.

Компанията Facebook попадна в центъра на политически скандал в САЩ. Медии съобщиха, че работещата за президента Доналд Тръмп по време на кандидат-президентската му кампания фирма Cambridge Analytica незаконно е получила данните на 50 милиона потребители на Facebook. Въз основа на събраната информация са били оценени политическите предпочитания на избирателите и им е била показвана реклама, която пряко попадала в зоната на техния интерес.