София 24 °C София 24°C - ясно небе Велико Търново 23 °C Велико Търново 23°C - ясно небе Пловдив 24 °C Пловдив 24°C - ясно небе Варна 22 °C Варна 22°C - предимно ясно Бургас 21 °C Бургас 21°C - предимно ясно

Долче и Габана се извиниха на китайски

Марката беше обвинена в расизъм и сексизъм

5 годиниЛюбопитно 3 Боряна Райчева

Италианските модни дизайнери Доменико Долче и Стефано Габана се извиниха на китайски, след като световно известната марка "Долче и Габана" беше обвинена в расизъм и сексизъм в Китай, съобщи РИА Новости.

Преди това модната марка беше в центъра на скандал, заради реклами за модно шоу в Шанхай и коментари за него, за които се твърди, че са от името на един от основателите на марката. Компанията беше обвинена в расизъм и сексизъм, а шоуто трябваше да бъде отменено.

В широко разпространено видео съобщение на официалната страница на марката в социалната мрежа на Weibo, модните дизайнери говорят италиански, а в края на апелацията се извиняват на китайски език.

"Безбройните посещения в Китай ни направиха още по-привлекателни за китайската култура. Разбира се, имаме и нещо, което да научим, трябва да се извиним за грешките, които направихме", каза Долче.

Габана, от своя страна, каза, че "никога няма да забрави това преживяване и този урок". "Това няма да се случи, обаче, ние ще се опитаме да направим всичко възможно, по-добре да разбират и уважават културата на Китай и в заключение, ние искрено, от сърцето ви молим за прошка ..", каза Габана.

„Извинете ни“, казаха модните дизайнери на китайски.

Китайците се подразниха от промоционалния видеоклип на „Долче и Габана“ за дефилето в Шанхай, в който жена с азиатски черти се мъчи да яде пица и спагети с пръчици, напътствана от мъжки глас. На всички това се стори обидно, особено заради снизходителния тон на напътствията. В Инстаграм пък Стефано Габана нарече Китай „невежа и смрадлива мафия“. По-късно от модната къща посочиха, че профилът на Габана в Инстаграм е бил хакнат и обясниха, че по случая тече разследване.

На фона на скандала, който се разпали, най-големите китайски онлайн платформи за търговия изтеглиха продуктите на марката. Много китайски знаменитости, както и агенции за моделиране, които трябваше да участват в голямото шоу в Шанхай на 21 ноември, го отказаха.