Гледай
на живо

МОН: Проблемът с неучащите остава в гетата

Броят на новоотпадналите ученици е намалял три пъти

МОН: Проблемът с неучащите остава в гетата Броят на новоотпадналите ученици е намалял три пъти, 5200 деца за тази година. Това информира вицепр... thumbnail text

Броят на новоотпадналите ученици е намалял три пъти, 5200 деца за тази година. Това информира вицепремиерът Томислав Дончев във връзка с промените, които са заложени в новия механизъм по връщане на децата в училищата. Дончев направи сравенение с предишните две учебни години, когато децата, които са напуснали училище, са били 14058 – 2017/2018, докато прези 2017/2016 са били 20092.
В сравнение с последните две години броят на отпадналите е намалял два пъти.
Имаме тенденция, имаме усещане, че държавата е решителна в тези си усилия. 453 души са записани в клас на 18 години, 329 на 19 години, допълни още той.
По думите му работата продължава. Ключът е всички да работим заедно. Няма как това да се прави от учители, директори. Без медиатори това няма да се осъществи, коментира Дончев.
Основна задача е да има информация къде е детето, когато не е в клас.
Нужен е пряк информационен обмен. Там, където обменът не е автоматичен, той да бъде подобрен.
Образователният министър от своя страна коментира, че постигнатият резултат е само по отношение на първоначалното записване. Стъпките към успешна реализация на модела според Вълчев е детето:

1. да бъде записано
2. да посещава
3. всеки час да бъде ефективен и детето да бъде ангажирано и да придобие ключови компетенции

Необходима е ежедневна реакция. Голяма част от проблемните деца присъстват само епизодично в клас. Това се усилва от трудовата мобилност, от пътуването в чужбина.
Проблемът остава в гетата, заключи Красимир Вълчев.