Нелоялни практики на БТК и М-тел пресякоха магистратите
Крият характеристики на телефони и завишават месечни такси
Поредните нелоялни практики на мобилните оператори бяха забранени от Върховния административен съд. Магистратите потвърдиха решения на Комисията за защита на потребителите. Непълна информация за характеристиките на мобилен телефон с повишена издръжливост и скрита такса даже при избор на по-скъп тарифен план са някои от хитростите, които прилагат мобилните оператори спрямо потребителите.
Проверка на КЗП е установила, че БТК ЕАД не е информирала при продажбата на водо- и удароустойчив апарат какви са точните му характеристики – че остава невредим при потапяне на до метър дълбочина за максимум половин час и че може да издържи падане от 1,20 м. От комисията посочват, че спестената информация създава предпоставки за отказване на рекламации при проблем, предаде бТВ.
Друга нелоялна практика е установена в „Мобилтел” ЕАД. Операторът не е съобщавал предварително на клиентите си, че даже при преминаване на тарифен план с по-висока или равна месечна абонаментна такса дължат по 19,90 лева. За тази сума се споменава само на сайта на компанията.