Гледай
на живо

Петя Аврамова: „Автомагистрали“ се учат на „Хемус“

Регионалният министър призна, че държавното дружество не разполага с достатъчно техника

След като правителството отпусна милиард и 350 хиляди лева на дружеството "Автомагистрали" за строителството на нови 134 километра от магистрала „Хемус“, Би Ти Ви провери притежава ли държавното дружество капацитет за мащабното строителство. На "Автомагистрали" е даден срок от четири години, за да изградят последния и един от най-дългите участъци на АМ "Хемус".

Това са 134-те километра от пътния възел „Боаза” до пресичането с пътя Русе - Велико Търново. Оказва се обаче, че това е първото пътно строителство за държавното дружество, ангажирано до този момент само за ремонта и зимното почистване на магистралите в страната.

Дори и да се затруднят, законът не позволява „Автомагистрали" да възлагат на подизпълнители отделни отсечки от трасето. Инж. Ясен Ишев е взел участие в изграждането на най-трудния участък на АМ „Хемус” - от Витиня до Правец. По думите му над 1000 работници са строили тази отсечката близо две петилетки. Затова витаят съмнения, че „Автомагистрали” ще се справят със строежа на шест пъти по-дълго трасе само за четири години. По данни на Регионалното министерство в държавното дружеството са на щат около 300 души.

„Автомагистрали“ разполага и с над 230 машини и автомобили, разпределени в 19 бази. Днес регионалният министър Петя Аврамова призна в ефира на Би Ти Ви, че дружеството всъщност се учи на АМ „Хемус“. От министерството допълват, че „Автомагистрали“ не разполага с достатъчно техника, която тепърва предстои да купи.

Припомняме, че преди проверката Петя Аврамова беше категорична, че „строителството на „Хемус“ е гарантирано до Търново“. Точните й думи тогава гласяха: „Тече организация, има предпоставка да се смята, че тази държавна фирма ще надгради своя капацитет със строителството на „Хемус”. Преди регионалният министър да се усъмни в капацитета на държавното дружество, лично Бойко Борисов обеща, че АМ „Хемус“ ще бъде завършена до 2024 г.