София дава 8 млн. лв. за SMS-и за паркиране
Центърът за градска мобилност обещава и мобилно приложение
Центърът за градска мобилност (ЦГМ) придобива системата за обработване на SMS-и от паркирането в "синя" и "зелена" зони в София и вече няма да работи с посредник.
До момента тази дейност минава през фирма-посредник между дружеството и мобилните оператори. Но договорът с посредника от 2015 г. изтича през септември.
Центърът обяви процедура за възлагане на обществена поръчка на договаряне по реда на Закона за обществените поръчки за срок от 5 г. Общата прогнозна стойност е 7,9 млн. лв. „Доставчиците ще я получат за организиране и гарантиране непрекъснатост на услугата за паркиране чрез SMS-и“, твърдят от ЦГМ.
Преди 2015 г. процентът, който е взиман от фирмата-посредник, е бил 15%, а за последните 4 г. е 13%. В настоящата обществена поръчка щял да е до 12%.
За клиентите на зоните за почасово платено паркиране нямало „да има промяна в тарифите“. До края на годината ЦГМ ще пусне и т.нар. дигитален талон за паркиране през мобилни приложения.
Общинското дружество планира приложението да позволи на всеки търговец да разработи свое и да го предложи срещу 10% отстъпка. Дигиталният талон предполага по-голям избор при заплащане на престоя, а не само чрез хартия, на паркомат или с SMS-и.
От ЦГМ твърдят, че приходите от зоните за паркиране се реинвестират в системата. 50% от тях отивали „за възстановяване на тротоари, изграждането на паркинги и поддържането на самата зона за почасово платено паркиране с близо 30 000 места“.