За първи път робот работи в хотел у нас
"Руми" има специален софтуер за обслужване на клиенти
Дигитализацията навлиза в света ни на все по-големи темпове. Едни казват, че присъствието на роботите би се превърнало в заплаха за човечеството, други- че те могат да ни бъдат само от полза.
Роботът Руми говори английски, корейски и китайски език. Мястото, към което принадлежи, са хотелите. Днес той за първи се залавя за работа в България.
Роботът Руми може да настанява гостите по стаите им и да им доставя храна, напитки или гостенски принадлежности. Той повиква асансьора самостоятелно чрез специален софтуер, ориентира се в коридорите сам, избягва възможните препятствия по пътя си и накрая застава пред съответната стая. Автоматично позвънява на телефона в нея и гостът излиза, за да си вземе поръчката.
Внедряването на роботите в хотелиерстовото цели да облекчи служителите от рутинни движения и да имат повече време за комуникация с гостите на хотела. Светослав Панев е хотелиер от 15 години. Според него, човек трябва да мисли винаги в бъдещето.