София 3 °C София 3°C - ясно небе Велико Търново -2 °C Велико Търново -2°C - ясно небе Пловдив -1 °C Пловдив -1°C - мараня Варна 2 °C Варна 2°C - ясно небе Бургас 3 °C Бургас 3°C - предимно облачно

Коя е най-голямата разлика между F1-75 и SF-23

Естествено най-големият въпрос е коя е най-голямата разлика между този автомобил и неговият предшественик F1-75 от 2022 година

1 годинаМоторни 42 Симеон Кисьов

По-рано днес отборът на Ферари представи болида SF-23, с който ще атакува световните титли във Формула 1 през 2023 година. Естествено най-големият въпрос е коя е най-голямата разлика между този автомобил и неговият предшественик F1-75 от 2022 година?

Освен предното крило, което привлече доста от погледите на специалистите, главният дизайнер на шасито Енрико Кардиле разкри, че той и екипът му са направили промени и по окачването на колата.

Колата за 2023 е еволюция на тази от миналата година. Всъщност обаче имаше цялостен редизайн. От гледна точка аеродинамиката ние имахме две цели. Първата бе да компенсираме загубеното притискане от промените в правилника (по-високите подове). Освен това ние търсехме и желания от нас баланс.

Окачването също бе променено, едно, за да помогне то за постигането на аеродинамичните ни цели, но и за да имаме по-широк диапазон за настройки на отделните писти. Определено най-голямата промяна спрямо миналата година е в предното окачване, където преминахме от конфигурация с високо рамо, към такава с ниско рамо, основно заради нуждите на аеродинамиката.

Предното ни крило също е различни, както и конструкцията на носа и основният елемент на крилото, който вече не е закачен за носа, а е подвижен. Корпусът е по-скоро продължение на философията ни от миналата година, но по-екстремна“, обясни Кардиле.

Той също така коментира и ефектът, който промените в правилата ще имат върху представянето на колите. С цел ограничаване на ефекта на подскачането от ФИА вдигнаха минималната височина на пода с 15 милиметра спрямо миналата година.

Новите правила, които бяха въведени от ФИА, за да се намали подскачането, доведоха до загуба на притискане, при това не малка. От гледна точка развитието на колата работата ни не беше по-различна спрямо минали години. Ние просто трябваше да адаптираме геометрията на колата, за да пасне тя на различните въздушни потоци, които се образуват заради промените в правилата“, каза Кардиле.