София 24 °C София 24°C - ясно небе Велико Търново 23 °C Велико Търново 23°C - ясно небе Пловдив 24 °C Пловдив 24°C - ясно небе Варна 22 °C Варна 22°C - предимно ясно Бургас 21 °C Бургас 21°C - предимно ясно

Серхио Перес спечели Гран При на Саудитска Арабия

Перес контролираше състезанието, а Фернандо Алонсо отново се качи на подиума

1 годинаМоторни 7 Симеон Кисьов

Серхио Перес с Ред Бул спечели Гран При на Саудитска Арабия, 2-и кръг от сезона във Формула 1, който се проведе на градското трасе в Джеда, край Червено море.   

Мексиканецът загуби първото място на старта, но бързо се върна на върха и до края нямаше проблеми. Състезанието се разви отлично за съотборника му и световен шампион Макс Верстапен, който стартира 15-и, но стигна до второто място, след като имаше късмет с кола за сигурност. 

Фернандо Алонсо отново се качи на подиума за Астън Мартин, а зад него се наредиха пилотите на Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън, които оставиха конкурентите си от Ферари зад гърба си и това бе още един лош резултат за Скудерията. 

Повечето пилоти сложиха гуми медиум за старта, но във Ферари и Мерцедес опитаха различна стратегия, след като Шарл Льоклер започна със софт, а Люис Хамилтън с хард. 

На старта Перес се забави и Алонсо поведе в първия завой. Малко по-късно обаче стана ясно, че испанецът е разследван заради неправилна позиция на решетката и бързо бе обявено, че ще получи 5 секунди наказание. Строл изпревари Сайнц по страхотен начин и излезе 4-и, а Макс Верстапен се опази от инцидент и бързо спечели 2 позиции. Оскар Пиастри с Макларън нямаше късмет, след като бе ударен в началото и трябваше да мени предното си крило, което го прати на последно място. 

Чеко започна да притиска Алонсо и в началото на 4-ата обиколка го изпревари без проблеми, за да излезе на върха, но след това не успя да се откъсне и разликата оставаше под секунда. Льоклер стигна до 9-ата позиция, а Верстапен бе 11-и. Алонсо и Строл притискаха Перес и Ръсел, а Льоклер изпревари Гасли за 8-ото място,  а в 9-ата обиколка мина и пред Хамилтън, който бе предупреден да не лакатуши на правата, което направи на два пъти. 

Макс вдигна темпото и изпревари Гасли, за да подгони Люис. Разликата между него и лидера Перес бе около 17 секунди в 10-ата обиколка. Нидерландецът бързо изпревари Хамилтън и излезе 8-и. В челото Перес дръпна с повече от 3 секунди пред Алонсо, а Ръсел държеше третото място. 

Льоклер и Макс излязоха пред Окон на 5-а и 6-а позиция,  а Строл пръв смени гуми и се върна 11-и с хард. Последваха смени за Гасли и Сайнц, който бе с много добро темпо и успя да мине пред Строл, печелейки позиция срещу пилота на Астън Мартин. Льоклер също влезе за смяна и Макс излезе 4-и. Шарл пък успя да се върне пред Строл и бе 8-и, което бе страхотна работа за Ферари. Малко след това канадецът трябваше да отпадне заради повреда и спря на пистата, което означаваше кола за сигурност. Това естествено накара лидерите да направят безплатен питстоп и това бе отлична новина за Макс. 

Перес, Алонсо, който изтърпя наказанието си от 5 секунди и Ръсел влязоха за смяна, като за Ред Бул това бе двоен стоп, тъй като Макс смени гумите си и се върна четвърти, зад Ръсел, Алонсо и Чеко. Следваха Сайнц, Хамилтън, Льоклер, Цунода, Окон и Гасли. 

При рестарта Перес нямаше проблеми и остана на върха, а Хамитън, който бе с гуми медиум, изпревари Сайнц, за да излезе 5-и. Макс започна да притиска Ръсел за третата позиция и логично го изпревари след разрешаването на използването на DRS-системата. 

След това нямаше проблеми и срещу Алонсо за второто място, като изоставането му от Перес бе 5,7 секунди. Последва отпадане и за Албън, който се оплака от проблем със спирачките и се прибра в бокса на Уилямс. 

Макс вдигна темпото, но все още бе на около 5 секунди от Чеко. Хамилтън пък започна да притиска Ръсел за 4-ата позиция. От Мерцедес казаха на Джордж на пропусне Люис, но той не го направи, а вдигна темпото и дръпна с 2 секунди пред съотборника си. Перес и Макс си разменяха най-бързи обиколки, но разликата оставаше 5 секунди. Сайнц и Льоклер оставаха 6-и и 7-и. 

Макс свали разликата до около 4,5 секунди. Макс се оплака от нещо нередно по колата, но от отбора го увериха, че няма проблем. Перес поиска от отбора да се стабилизират позициите и да няма атака, но от отбора му казаха, че може да натиска, което означаваше, че пак дават предимство на Верстапен. 

Чеко обаче вдигна темпото и до края нямаше проблеми, за да спечели 5-ата победа в кариерата си. В последната обиколка Макс измъкна точката за най-бърз тур. В края се появиха информации, за ново наказание за Алонсо, който бе информиран от отбора си да вдигне темпото и да дръпне с над 5 секунди пред Ръсел, което той и направи. Топ 10 допълниха Хамилтън, Сайнц, Льоклер, Окон, Гасли и Магнусен. 

Така Верстапен остава лидер в класирането с 44 точки, докато Перес е с 43, а Алонсо е с 30 след още едно силно представяне. Това бе подиум №100 за испанеца. Ред Бул пък са над всички с 87 точки при конструкторите, а интригата поне за момента е вътрешната битка в отбора.